Toyota Auris

Model
Toyota Auris Zobacz 7 zdjęć

Auris to model kompaktowego samochodu (segment C) produkowanego przez japoński koncern samochodowy Toyota Motor Corporation od 2007 roku. Prezentacja pojazdu nastąpiła na paryskim salonie samochodowym w 2006 roku.

Na większości rynków Auris zastąpił model Corolla z nadwoziem hatchback. Zmieniając nazwę, producent liczył na zwiększenie zainteresowania ze strony młodszej klienteli. Nazwę Corolla pozostawiono jednak na przykład w Australii. W Europie Corollą oznaczane jest auto z nadwoziem sedan, które kierowane jest przede wszystkim do osób starszych.

Auris jest oferowany wyłącznie z nadwoziem hatchback, wyposażony w troje lub pięcioro drzwi. Karoseria wygląda nowocześnie, ale nie można powiedzieć o niej, żeby była szczególnie atrakcyjna. Z przodu i z tyłu znajdują się duże światła.

Wnętrze Toyoty jest bardzo obszerne, co podkreślają często nabywcy tego wozu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni nad głowami i na nogi. Siedzenia są duże i twarde, dzięki czemu nawet dłuższa podróż nie jest męcząca. Przednim fotelom brakuje jednak trzymania bocznego.

Deska rozdzielcza jest prosta w swoim wyglądzie i bardzo funkcjonalna. Pokryto ją materiałami bardzo dobrej jakości, jednak większość z nich jest w ciemnych barwach. Jakości montażu niemożna nic zarzucić. Bagażnik Toyoty Auris należy do przeciętnych w swojej klasie.

W zależności od rynku Auris jest oferowany z różnymi poziomami wyposażenia wnętrza. Na większości podstawowymi są: dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (w optymalnej wersji poduszek jest aż 9, w tym kolanowe), ABS z EBD, ESP, a także klimatyzacja manualna i radioodtwarzacz.

Nowoczesna konstrukcja i bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zagwarantowały Aurisowi maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w czołowym teście zderzeniowym przeprowadzonym przez EuroNCAP.

Równie bogata jak wyposażenie jest paleta silników. Od 2007 do 2008 roku dostępny był 1,4-litrowy motor o mocy 97 KM (130 Nm). W 2008 roku zastąpiła go mniejsza, znana m.in. z Yarisa, jednostka o objętości 1,3 l. Ma ona moc 101 KM i moment obrotowy 132 Nm.

Przez pierwsze trzy lata produkcji (do 2009) dostępne były też dwa silniki VVTi o objętości skokowej 1,6 l i 1,8 l. Mniejszy z motorów charakteryzował się mocą 124 KM, a większy 136 KM. Oba zastąpiono nowszymi, również 1,6- i 1,8-litrowymi jednostkami Valvematic. Słabsza charakteryzuje się mocą 132 KM, a mocniejsza 147 KM.

Oprócz nich oferowane są diesle. Przez pierwsze trzy lata wytwarzania Aurisa dostępne były: 1,4-litrowy, 2-litrowy i 2,2-litrowy. Dwa pierwsze to motory D-4D, a ostatni D-CAT. Miały one moc, odpowiednio, 90 KM, 122 KM i 177 KM. Wymieniono je na bardzo podobne wersje o tych samych objętościach i mocach, ale większych momentach obrotowych.

Niezależnie od wybranego źródła napędu napęd zawsze przekazywany jest w tej Toyocie na przednie koła. Klient ma za to wybór w kwestii skrzyń biegów. W zależności od silnika w sprzedaży są dwie manualne skrzynie biegów (5-biegowa i 6-biegowa), jedna zautomatyzowana Multi mode i 5-biegowa automatyczna.

W 2009 roku producent dokonał liftingu, w ramach którego zmodernizował silniki, odświeżył nadwozie i wnętrze, ale również powiększył paletę wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Rok później do produkcji seryjnej trafił Auris Hybrid. Do tej pory sprzedano około 50 tysięcy egzemplarzy tej hybrydy.

W różnych krajach Auris oferowany był lub jest w odmianach limitowanych, które często różnią się od siebie tylko wyposażeniem wnętrza i kolorem nadwozia.

Toyota Auris jest jednym z najbardziej niezawodnych i najchętniej kupowanych samochodów kompaktowych na świecie.

3.71
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
TypSamochód osobowy

Generacje Toyota Auris

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (41)

Przejdź do strony: 1 2 3

Toyota Auris: newsy, testy i recenzje

Premiera nowej Toyoty Auris. Japończycy w końcu pokazali konkurenta Golfa i Astry

Toyota Auris teraz jako "Classic". Importer obniża ceny

... Nowa Toyota Corolla już powoli wjeżdża do salonów, jednak polski importer pozostawia w ofercie poprzedników – Aurisa oraz Corollę w wersji sedan. Modele doczekały się dopisków "Classic" i są dostępne w niższych cenach. ... Dotychczas kompaktowa ...

dawno temu

Nowa Toyota Land Cruiser będzie hybrydą? Wszystko na to wskazuje

... To musiało nastąpić. Toyota będąca jednym z liderów rozwoju technologii hybrydowych zamierza napędzać swoją największą terenówkę właśnie takim napędem. Dziwne, że Japończycy nie zrobili ... Japoński portal motoryzacyjny bestcarweb.jp donosi, że ...

4 tygodnie temu

Tanie auto do sportu: Toyota Celica GT (1994-1999)

... Dawniej rajdowa legenda, dziś powoli zapominane japońskie coupé z lat 90., które coraz trudniej kupić. Toyota Celica jest jedną z lepszych propozycji taniego auta do sportu amatorskiego. Rozmawiałem ... , właściciela kilkunastu Celic i szefa ...

3 tygodnie temu

Toyota wzywa do serwisu 3,4 mln aut. Problemem są poduszki powietrzne

... Toyota ogłosiła dużą akcję serwisową obejmującą niemal 3,5 mln pojazdów z całego świata wyprodukowanych w latach 2011-2018. Wszystko z powodu wadliwego sterownika poduszek powietrznych ... przez japońską firmę Takata, która wybuchła w 2013 roku, ...

4 tygodnie temu

Toyota idzie w moc. Może pojawić się Auris w wersji hot hatch

... Wielu zmotoryzowanych Toyotę kojarzy z niezawodnymi, ale nudnymi samochodami. Teraz wiele może się zmienić. Bardzo możliwe, że nowy Auris będzie miał również usportowioną wersję sygnowaną przez Gazoo Racing. ... Toyota, która niegdyś dość mocno ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie