Skoda Fabia Greenline II - 1499 km na jednym baku!

W przeciwieństwie do japońskich koncernów, marki grupy Volkswagena zawsze stawiały raczej na stosowanie oszczędnych Diesli, niż na auta z napędem hybrydowym. Mamy więc Polo Bluemotion, Ibizę Ecomotive oraz Fabię Greenline. Skoda wprowadziła pewne ulepszenia i z dumą prezentuje jeszcze oszczędniejszą Fabię Greenline II.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W przeciwieństwie do japońskich koncernów, marki grupy Volkswagena zawsze stawiały raczej na stosowanie oszczędnych Diesli, niż na auta z napędem hybrydowym. Mamy więc Polo Bluemotion, Ibizę Ecomotive oraz Fabię Greenline. Skoda wprowadziła pewne ulepszenia i z dumą prezentuje jeszcze oszczędniejszą Fabię Greenline II.

Do tej pory ekologiczna Fabia była wyposażona w 80-konny wysokoprężny silnik 1.4 TDI, dzięki któremu udało się osiągnąć średnie spalanie na poziomie 4.1-litra oleju napędowego na 100km, przy emisji 109 g na jeden przejechany kilometr. Rewelacyjny wynik.

Skoda pokombinowała jednak trochę z manualną przekładnią, wsadziła pod maskę jeszcze mniejszy silnik 1.2 TDI o mocy 75 koni mechanicznych i udało się. Nowa Fabia Greenline II, która w wersjach hatchback i kombi już niedługo będzie dostępna w Wielkiej Brytanii, spala średnio 3.4-litra paliwa na sto kilometrów! Emisję CO2 udało się ograniczyć aż do 89 g. Czeszka jest prawie tak dobra jak Polo Bluemotion - 3.3-litra i 87 g CO2.

Oczywiście Czesi zrobili znacznie więcej: zamontowali układ Start&Stop, obniżyli i utwardzili zawieszenie, zmienili przedni zderzak, zastosowali opony o mniejszych oporach toczenia i wcisnęli system odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. 1499 kilometrów na jednym baku paliwa, kto to pobije?

Czekamy na polską premierę.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀