Najbardziej ekonomiczne auta w swojej klasie? Ekotest już wkrótce!

Spalanie podawane przez producentów bardzo często mija się z rzeczywistym, szczególnie gdy pojazd musi poruszać się po kiepskich nawierzchniach. Zorganizowano VII Superstest Ekonomii, czyli wyścig mierzący ekonomię i ekologię jazdy. Na trasie liczącej 320 km spotka się aż 20 pojazdów.

Obraz
Piotr Mazanek

Spalanie podawane przez producentów bardzo często mija się z rzeczywistym, szczególnie gdy pojazd musi poruszać się po kiepskich nawierzchniach. Zorganizowano VII Superstest Ekonomii, czyli wyścig mierzący ekonomię i ekologię jazdy. Na trasie liczącej 320 km spotka się aż 20 pojazdów.

Pomysłodawcą takiego wydarzenia jest Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Sponsorem imprezy jest sieć stacji benzynowych Statoil. Kierowcy będą pokonywać trasę od stacji sponsora w Warszawie do Poznania, a tam będzie trwał Dzień Eco-drivingu.

W stawce zobaczymy aż siedem samochodów napędzanych gazem ziemnym: minivany Opel Zafira 1.6 CNG i Volkswagen Touran EcoFuel 2.0, dostawce Volkswagen Caddy EcoFuel 2.0 i Iveco Daily 50C14G oraz autobus Tedom.

Obok tradycyjnych napędów pojawią się także trzy auta napędzane hybrydową. Zdobycze najnowsze technologii wykorzystują Honda Insight i coupe CR-Z GT, które staną w szranki z Toyotą Prius. Toyota w poprzedniej wersji z roku 2007 wygrała ówczesny Supertest Ekonomii z wynikiem 3,11 litra na każde przejechane 100 kilometrów.

Do wyścigu staną standardowo auta Skody – Fabia II i Octavia II. Oba auta mają pod maską jednostki diesla TDI 1.6. Volkswagen wystawia natomiast Polo BlueMotion, które według producenta ma najmniejsze spalanie w całej stawce. Rzecz jasna wyścig zweryfikuje te dane ;-)

Citroen liczy na swojego C3 z jednostką 1.6 HDi, szczególnie w kategorii mistrz zasięgu na jednym zbiorniku paliwa. Do walki staje także debiutująca marka Infiniti ze swoim produktem FX, które ma na papierze największe spalanie. Debiut zaliczy także marka Chevrolet z modelem Spark 1.2. Do rywalizacji staje także Fiat 500 w wersji 1.3 JTD MultiJet. Stawkę zamykają dwie wersje Opla Astry III.

Czekamy na wyniki Supertestu Ekonomii i na pewno was o nich poinformujemy ;-)

Źródło: samar.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam