Renault i Caterham wskrzeszą Alpine

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu usportowionych wersji cywilnych pojazdów, w tym hot hatchy, Alpine pozostało w cieniu oddziału Renault Sport. Teraz Renault postanowiło wskrzesić Alpine, a francuskiej marce ma w tym pomóc Caterham.

Renault Alpine A110-50Renault Alpine A110-50
Bartosz Pokrzywiński

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu usportowionych wersji cywilnych pojazdów, w tym hot hatchy, Alpine pozostało w cieniu oddziału Renault Sport. Teraz Renault postanowiło wskrzesić Alpine, a francuskiej marce ma w tym pomóc Caterham.

Już od jakiegoś czasu Renault szukało partnera, który chciałby nawiązać współpracę z francusko-japońskim koncernem (Renault-Nissan), by wraz z nim reaktywować znaną fanom sportów motorowych markę Alpine.

Dzisiaj w Paryżu odbyła się konferencja prasowa, na której Renault poinformowało media o tym, że to Caterham będzie współtwórcą przyszłych aut sprzedawanych z logo Alpine. Caterham Group stał się jednocześnie właścicielem 50% udziałów legendarnej marki.

Renault Alpine A110-50
Renault Alpine A110-50

Spółka zostanie powołana do życia w styczniu 2013 roku, a będzie jej przewodził Bernard Ollivier, który od 2011 roku jest wiceszefem Renault. Siedzibą nowo powstałego aliansu zostanie funkcjonująca od 1969 roku fabryka Renault w Dieppe, w której to mają powstawać nowe pojazdy spod znaku Alpine.

Obie marki połączyła miłość do sportów motorowych, a obecnie ich współpraca dotyczy Formuły 1. Renault jest dostawcą silników, które napędzają bolidy zespołu Caterham, czyli dawnego Team Lotus, będącego własnością Tony'ego Fernandesa.

To oznacza, że prezentowany na zdjęciach koncept Renault Alpine A110-50 ujrzy wreszcie światło dzienne w wersji produkcyjnej i ma ogromne szanse, by trafić na rynek. Bardzo dobra informacja. Ciekawe, czy nowe Alpine zajmie się też tuningiem aut spod znaku Renault Sport.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯