Caterham 7 Superlight R600 - najostrzejsza siódemka w historii!

Dla tych, którzy myśleli, że na odmianie R500 Caterhama 7 możliwości auta się kończą producent przygotował niespodziankę. Firma nie pozawala o sobie zapomnieć dlatego wypuszcza R600 – najszybszą stworzoną dotychczas siódemkę.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Dla tych, którzy myśleli, że na odmianie R500 Caterhama 7 możliwości auta się kończą producent przygotował niespodziankę. Firma nie pozawala o sobie zapomnieć dlatego wypuszcza R600 – najszybszą stworzoną dotychczas siódemkę.

Caterham należy do tej grupy samochodów, o której nie słychać zbyt często. Składane ręcznie auta zdążyły zasłynąć na całym świecie swoimi osiągami, które nie pochodzą od dużej mocy lecz od niskiej masy. Model R600 był zapowiadany przez producenta już we wrześniu jako doładowany, większy brat R300.

Dotychczasowa gama Caterhama 7 kończyła się na modelu Superlight R500. Auto dysponując mocą 266 KM i momentem obrotowym o wartości 240 Nm jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,88 sekundy deklasując większość współczesnych supersamochodów. Najnowsze dzieło inżynierów najprawdopodobniej będzie w stanie pojechać jeszcze szybciej.

Obraz

Choć samochód napędza dokładnie ten sam silnik Forda mechanicy postanowili go poprawić poprzez instalację kompresora. Skutkiem ich zabiegów był spory wzrost mocy względem R300 (do 279 KM) oraz znacząco wyższy moment obrotowy, który w R600 wynosi już 271 Nm. Czy to dużo? Auto nie jest dużo mocniejsze od topowego R500 jednak zdaniem producenta ma rozwijać moc bardziej liniowo i harmonijnie od słabszych braci. To dobra wiadomość choć nie da się ukryć, że pierwsze przecieki wzbudziły spory apetyt.

Auto podobnie jak R500 będzie wyposażone w system kontroli startu a w sprawnym pokonywaniu zakrętów pomoże seryjna szpera i opony wyścigowe. Nadal nie jest znana cena R600 jednak zarówno ona jak i pierwsze dane techniczne będą podane w najbliższych tygodniach.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇