Punkt widzenia zależy… – Jotech GT-R (2012)

Punkt widzenia zależy… – Jotech GT‑R (2012)

Punkt widzenia zależy… – Jotech GT-R (2012)
Olgierd Lachowski
02.01.2013 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:08

…od punktu siedzenia – to powiedzenie sprawdza się doskonale w przypadku tuningu Nissanów GT-R. Taki na przykład 735-konny wóz firmy Jotech Motorsport to nic specjalnego…

…od punktu siedzenia – to powiedzenie sprawdza się doskonale w przypadku tuningu Nissanów GT-R. Taki na przykład 735-konny wóz firmy Jotech Motorsport to nic specjalnego…

…na tle 1200-konnych i jeszcze mocniejszych GT-R-ów. A przecież 735 KM to moc nie byle jaka. Popatrzmy dla porównania na supersportowe youngtimery, jak Ferrari F40 czy pierwsze egzemplarze Lamborghini Diablo. Samochody, które dwadzieścia kilka lat temu trzęsły światem, miały moc mniejszą niż 500 KM. Teraz 735-konny GT-R nie wzbudza wielkiej sensacji, bo firmy tuningowe oferują znacznie więcej. Niemniej jednak warto przyjrzeć się temu konkretnemu autu.

Obraz

Przerobiony samochód bazuje na Nissanie GT-R wyprodukowanym w 2008 roku. Ma on 3,8-litrowy widlasty silnik o sześciu cylindrach, wspomagany dwiema turbosprężarkami ustawionymi w układzie równoległym. Jednostka VR38DETT miała w 2008 roku moc 485 KM przy 6400 obr./min i moment obrotowy 588 Nm przy 3200-5200 obr./min.

Dwusprzęgłowa 6-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów oraz skomplikowany napęd na obie osie zapewniały temu Nissanowi (wg katalogów) przyspieszenie do 100 km/h w 4,10 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 310 km/h.

Obraz

Gdy auto dostało się w ręce mechaników Jotech Motorsport, ci dokonali szeregu zmian mających na celu znaczną poprawę osiągów jednostki napędowej. Nowością są wtryskiwacze paliwa o większym maksymalnym wydatku, większe pompy paliwa czy sportowe filtry powietrza firmy K&N. Te ostatnie tkwią na końcach aluminiowych polerowanych rur.

Nie można też nie wspomnieć o bardziej sportowym układzie wydechowym przygotowanym przez renomowane HKS czy nowej elektronice zarządzającej 3,8-litrowym agregatem.

Obraz

Po tuningu silnik rozwija moc nawet 735 KM na bioetanolu E85. Odpowiada to 600 KM mocy maksymalnej na kołach. Gdy w baku znajduje się 93-oktanowa benzyna, moc na kołach wynosi 570 KM, co oznacza, że jednostka silnikowa wytwarza około 700 KM mocy.

Jotech Motorsport nie podaje parametrów drogowych opracowanego przez siebie samochodu, informuje natomiast, że całkowity koszt tuningu to 10 250 dolarów amerykańskich.

Obraz

Być może na tle ponad 1000-konnych potworów ten Nissan GT-R nie imponuje mocą, ale i tak warto zwrócić na niego uwagę.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, VR38DETT
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki IHI
  • Moc maksymalna: 735 KM (bioetanol E85)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 193,47 KM/l (seryjny – 127,67 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1740 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,37 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Wysokość: 1370 mm
  • Rozstaw osi: 2780 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)