WAŻNE
TERAZ

Zamknięte lotnisko w Lublinie. "Nieplanowana aktywność wojskowa"

Porsche rozważa wykorzystanie silnika z F1 w swoim nowym hiperaucie

Od końca produkcji wciąż zachwycającego 918 Spyder minęło 5 lat, a następcy jak nie było, tak nie ma. Początkowo producent planował swoje najnowsze dzieło zasilić silnikiem elektrycznym, ale najprawdopodobniej będzie musiał zmienić plany. A skoro pod ręką jest silnik który miał zrobić karierę w F1, to czemu by go nie wykorzystać?

Porsche miał w swojej historii epizod, podczas którego był dostawcą silników dla Formuły 1Porsche miał w swojej historii epizod, podczas którego był dostawcą silników dla Formuły 1
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Następca zaawansowanego technologicznie 918 Spyder miał być wyposażony w silnik elektryczny i baterie półprzewodnikowe. Jak donosi portal Autocar, niestety oczekiwania przerosły możliwości inżynierów, bowiem okazało się, że prowadzone badania nie pozwolą dostatecznie szybko wprowadzić nowoczesnych rozwiązań do nowego samochodu.

Czy to oznacza że projekt całkowicie upadł? Otóż nie. Porsche zapragnęło jakiś czas temu powrócić do F1. Nie jako zespół, ale jako dostawca silników, tak jak to miało miejsce w latach 80. i 90. Ostatnia współpraca zakończyła się fiaskiem, ale podobno człowiek najlepiej uczy się na błędach. Wydzielono więc zespół 40 inżynierów z Porsche LMP1, którzy byli odpowiedzialni za zaprojektowanie jednostki, gotowej startować w wyścigach F1.

Zakładano, że Porsche będzie dostawcą silników już od 2021 roku, jednak Volkswagen miał inne plany. Władze koncernu zdecydowały, że firma powinna się skupić na Formule E i elektrycznym 99X. Co ciekawe, badań nad 6-cylindrowym silnikiem 1.6 nie przerwano.

Być może zostanie on wykorzystany do najnowszego hiperauta Porsche. Skoro samochód czysto elektryczny nie wchodzi w grę, niedługo możemy mieć do czynienia z kolejnym, zaawansowanym napędem hybrydowym, który dodatkowo wykorzysta technologię F1. Podobne rozwiązanie zastosowano w Mercedesie-AMG One.

Według Autocar, Porsche nie wyklucza także zapożyczenia technologii od Rimaca, którego niemiecka marka jest udziałowcem. Pewne jest jednak, że na gotowy produkt jeszcze długo poczekamy. Porsche zadeklarowało, że ich nowe dzieło pokona okrążenie słynnego toru Nürburgring w czasie 6 minut i 30 sekund, czyli o 27 sekund szybciej, niż zrobiło to porsche 918 spyder.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił