WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Polska załoga z wysoką pozycją na mecie 20. Historycznego Rajdu Monte Carlo

Ekipa NAC Rally Team z Pawłem Molgo i Januszem Jandrowiczem w składzie dotarła do finiszu Rallye Monte Carlo Historique z dobrym wynikiem. Rajd dobiegł końca 1 lutego.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. NAC Rally Team
Mariusz Zmysłowski

Polska załoga jadąca 41-letnim fiatem 125p została sklasyfikowana na 26. pozycji. To bardzo dobry wynik, mając na uwadze, że do końca rajdu dotarło 275 ekip. Należy przyznać, że załoga rajdowego fiata wykazała się dużą wolą walki, bo wszystkie okoliczności były zdecydowanie niesprzyjające.

Obraz
© fot. NAC Rally Team

Przede wszystkim problemem Polaków była pogoda. Wbrew pozorom nie oznacza to wcale, że warunki były trudne. Przeciwnie - w Alpach Molgo i Jandrowicza zastała wręcz wiosenna aura. Po zimie zostały tylko niewielkie łaty śniegu. Dla Polaków oznaczało to większe wyzwanie, ponieważ takie okoliczności dawały duże pole do popisu zespołom w mocniejszych maszynach. Gdyby kręte, alpejskie drogi były zaśnieżone, szanse byłyby bardziej wyrównane - większą rolę grałaby technika i doświadczenie niż konie mechaniczne.

Obraz
© fot. NAC Rally Team

Na tym jednak nie koniec problemów. Figla spłatał naszej załodze także sam pojazd. Wyzwaniu nie podołała skrzynia biegów 41-letniego 125p. NAC Rally Team stracił drugi bieg, co przy krętych, górskich odcinkach oznaczało bardzo duży problem - to właśnie to przełożenie odgrywa kluczową rolę w trakcie jazdy tego typu trasami.

Monte Carlo znowu nas nie rozpieszczało! Jazda bez dwójki po serpentynach to prawdziwa męka. Po każdym wyjściu z zakrętu brakowało mi tego biegu, ale nic na to nie mogliśmy poradzić. Jazda nie w pełni sprawnym autem, w nocy, po górach mogła zakończyć się dla nas katastrofą, ale na szczęście na finałowych oesach zanotowaliśmy spadek tylko o trzy miejsca w klasyfikacji. Nie mieliśmy szans na lepszy rezultat, bo nie pomagała nam również ładna pogoda. Na suchej drodze nasz Fiat po prostu nie był w stanie konkurować z czołowymi rajdówkami. 26. lokata w gronie najznakomitszych załóg klasycznych z całej Europy, najlepsza wśród polskich załóg, to duży sukces i choć nie poprawiliśmy naszego rezultatu zubiegłego roku, wracamy do kraju bardzo zadowoleni!

Paweł Mologo

Zwycięzcami rajdu zostali Michel Decremer i Yannick Albert, startujący oplem asconą 2000. Co ciekawe, za naszymi zawodnikami uplasowały się takie sławy jak Rauno Aaltonen czy Jean Ragnotti.

Obraz
© fot. NAC Rally Team

Tu trzeba wspomnieć, że jeszcze kilka lat temu Rallye Monte Carlo Historique startowało między innymi z Warszawy. Przypominamy naszą fotorelację z rozpoczęcia XV edycji:

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km