Opel Mokka w Polsce - ceny, dane techniczne i wersje wyposażeniowe

Opel Mokka, który zadebiutował bez dużego rozgłosu, równie cicho wkracza do polskich salonów. Na auto można składać już zamówienia, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w październiku.

Opel Mokka w Polsce - ceny, dane techniczne i wersje wyposażeniowe
Piotr Wereszczyński

10.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:55

Opel Mokka, który zadebiutował bez dużego rozgłosu, równie cicho wkracza do polskich salonów. Na auto można składać już zamówienia, pierwsze egzemplarze trafią do klientów w październiku.

Opel Mokka jest jednym z mniejszych kompaktowych SUV-ów dostępnych obecnie w sprzedaży. Z długością 4,28 m ustępuje blisko 15 cm VW Tiguanowi, nawet niewielkie Mitsubishi ASX jest od niego 1,5 cm dłuższe. Szukając porównań, należy zatem zwrócić się w stronę Nissana Juke albo Fiata Sedici.

Obraz

W Polsce samochód można zamawiać już od 3 sierpnia. Producent zapewnia, że pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku października. Polska specyfikacja obejmuje 3 jednostki napędowe (2 benzynowe i 1 diesel) oraz 3 wersje wyposażeniowe. Ceny podstawowej odmiany zaczynają się od 67 900 zł, czyli nieco więcej, niż każe sobie płacić Nissan za model Juke.

Bazowa wersja Essentia wyposażona została m.in. w elektryczne szyby, radio CD, elektryczne lusterka, tempomat oraz ESP. Już w podstawowej odmianie można liczyć na komplet poduszek powietrznych. Wyceniona na niecałe 75 tys. zł wersja Enjoy została uzupełniona o elektryczne szyby z tyłu, radio z wejściem USB i Bluetoothem i klimatyzację. Droższa o kolejne 3500 zł odmiana Cosmo ma automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania oraz tapicerkę częściowo wykończoną skórą.

Obraz

Ciekawie prezentuje się wyposażenie dodatkowe. Na liście znajdują się m.in. takie pozycje, jak podgrzewany wieniec kierownicy, system szybkiego ogrzewania wnętrza czy zintegrowany bagażnik rowerowy. Opcjonalnie można oczywiście wyposażyć Mokkę w dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania lub nawigację. Dla dbających o bezpieczeństwo Opel przygotował system AFL, dzięki któremu reflektory mogą działać w jednym z 9 trybów pracy.

Paleta silników jest skromna, ale interesująca. Podstawową jednostką jest 1,6-litrowy motor o mocy 115 KM. Niestety, odmiany z tym silnikiem nie zostały wyposażone w napęd na cztery koła. Obie osie mogą być napędzane przez benzynowy, turbodoładowany motor 1,4 o mocy 140 KM lub 130-konnego turbodiesla o pojemności 1,7 l, ze sporym momentem obrotowym o wartości 300 Nm. Ten ostatni może zostać wyposażony w automatyczną, 6-stopniową skrzynię biegów.

Obraz

Wszystkie silniki mają system Start/Stop. Napęd na cztery koła został skonstruowany tak, aby uzyskać jak najniższe spalanie. W normalnych warunkach napęd przenoszony jest tylko na przednią oś, a w razie utraty przyczepności moment obrotowy może być przenoszony co najwyżej w stosunku 50/50.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)