Opel Mokka – niemiecka technologia dla europejskich klientów
Powoli zbliżamy się do prezentacji nowego modelu w gamie Opla. Mokka rozpocznie walkę o klienta m.in. z Nissanem Juke, Suzuki SX4 i Skodą Yeti.
19.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:19
Powoli zbliżamy się do prezentacji nowego modelu w gamie Opla. Mokka rozpocznie walkę o klienta m.in. z Nissanem Juke, Suzuki SX4 i Skodą Yeti.
Mały crossover ma mierzyć 428 cm długości, 177 cm szerokości i 164 cm wysokości. Pod maską może pracować jeden z trzech silników: wolnossący benzynowy 1,6 l o mocy 115 KM, turbodoładowany benzynowy motor 1,4 generujący moc 140 KM i wysokoprężna jednostka 1,7 CDTI o mocy 130 KM. W samochodzie zostanie zastosowana nowoczesna płyta podłogowa wyposażona w szereg rozwiązań mających zwiększyć komfort oraz udoskonalić prowadzenie pojazdu.
Standardowo Opel Mokka będzie napędzany na przednią oś. Opcjonalny inteligentny system napędu na wszystkie koła (AWD) może dołączyć oś tylną. Umożliwi to zachowanie lepszej przyczepności, a co za tym idzie - poprawę bezpieczeństwa. Kiedy sterownik rozpozna, że potrzebne jest przeniesienie momentu obrotowego na tylne koła, może skierować na nie nawet 50% momentu obrotowego.
Jak zapewnia producent, zawieszenie samochodu zostało skonstruowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie podróżujących. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona. Tylna oś opiera się na belce skrętnej o przekroju w kształcie litery U. To popularne rozwiązanie zapewnia kompatybilność z obydwoma rodzajami napędu oraz kontrolę nad Oplem Mokką w każdych warunkach drogowych - przynajmniej teoretycznie.
[Opel Insignia 2,8 V6 4×4 – oksymoron czy niedaleka przyszłość? kobiecym okiem][test autokult.pl]
Mały Opel może być wyposażony w szereg systemów mających zapewnić bezpieczeństwo podróżnym. ABS, ESP, system wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist czy Hill Descent Control umożliwiający utrzymywanie stałej prędkości na poziomie nieprzekraczającym 20 km/h podczas zjazdu w dół.
Opel Mokka zadebiutował podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie, a w polskich salonach ma pojawić się pod koniec roku.
Źródło: Opel