Opel Grandland X - witamy na długim dystansie

Od pewnego czasu w naszej redakcji gości Opel Grandland X. Mamy za sobą już kilka tras, sporo jazdy po mieście, różne warunki atmosferyczne. Wkrótce opowiem wam o tym wozie więcej. Na razie – poznajcie długodystansowego Grandlanda X.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski

Opel Grandland X – co pod maską?

Nasz długodystansowy Opel Grandland X został wyposażony w 2-litrowego diesla o mocy 177 KM. Turbodoładowany silnik generuje tę mocy przy 3750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 400 Nm, dostępny jest przy 2000 obr./min. Auto przekazuje moc na przednie koła przez 8-biegowy automat.

Pierwsze wrażenie jednostka robi bardzo dobre – jest mocna ponad potrzeby takiego crossovera, sprawia wrażenie elastycznej. Po przesiadce z długodystansowego Kodiaqa z 2-litrowym turbodieslem Grandland X sprawia wrażenie bardziej żwawego, chociaż nie wskazują na to liczby – moc mniejsza o 13 KM i przyspieszenie do 100 km/h teoretycznie gorsze o 1,1 s (9,5 s).

Opel Grandland X
Opel Grandland X © fot. Mariusz Zmysłowski

Opel Gandland X na długim dystansie – jakie wyposażenie?

Opel wyposażył ten egzemplarz grandlanda X bardzo bogato. Co ciekawe, to te najprostsze funkcje sprawiły się najlepiej – podczas chłodnych dni podgrzewanie kierownicy, czterech foteli i przedniej szyby są niezastąpione. O ile bez grzania w dłonie można się obejść, tak szyba, która sama się rozmraża w mniej niż minutę i zamiast skrobania, wystarczy kilka ruchów wycieraczek – jest dla mnie niezastąpiona. Zaskakująco szybko nagrzewają się też siedziska i oparcia pleców. Intensywne ciepło czuć już po mniej niż minucie.

Bardzo użyteczna jest też klapa bagażnika sterowana gestem nogi pod zderzakiem. „Kopnięcie” nie tylko ją zamyka i otwiera. Po aktywowaniu przyciskiem na klapie ryglowania zamków, po wykonaniu stopą gestu nogą pod tylnym zderzakiem, auto nie tylko zamknie bagażnik, ale również zablokuje zamki.

Opel Grandland X
Opel Grandland X © fot. Mariusz Zmysłowski

Na pokładzie znajdziemy także wiele znacznie bardziej zaawansowanych systemów. W ramach pakietu 5*NCAP grandland X oferuje wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy i układ aktywnego utrzymania pasa ruchu.

Nasz długodystansowy opel grandland X ma także panoramiczną kamerę cofania 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, rozbudowany system multimedialny z Apple CarPlay oraz reflektory LED z asystentem świateł drogowych. Ten ostatni punkt jest jednym z moich ulubionych. Opel od lat oferuje jedne z najlepszych świateł w swojej klasie. Dają one bardzo jasny snop światła o dobrym rozkładzie, nieoślepiającym innych uczestników ruchu – z wyraźnym odcięciem górnego zakresu promieni.

Grandland X wyróżnia się też jakością systemu audio. Na pokładzie naszego długodystansowego crossovera znalazł się system Denona.

Opel Gandland X – jakie testy szykujemy?

Opel Grandland X
Opel Grandland X © fot. Mariusz Zmysłowski

W ramach naszej przedłużonej przygody z oplem grandlandem X, opowiemy Wam w kilku materiałach między innymi o jego systemie multimedialnym. Przetestowałem też jak sprawdzają się fotele AGR przy długiej jeździe bez przerwy. Dowiecie się też jak opel grandland X sprawuje się w trasie i ile pali tak naprawdę – na podstawie surowych liczb z dystrybutora i przebiegu. Przygotowaliśmy też porównanie z konkurentem z Korei. Grandland X zmierzył się w naszym pojedynku z Kią Sportage.

Co potrafi model Grandland X? O tym już wkrótce na Autokult.pl.

Opel Grandland X - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/21] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne