Opel Astra debiutuje jako Sports Tourer. Przestrzeni, stylu i hybrydy nie zabraknie

Po premierze nowego Opla Astry przyszedł czas na jego rodzinnego odpowiednika Sports Tourer. Największym atutem nowego kombi ma być oczywiście przestrzeń, ale znajdziemy w nim także wiele rozwiązań zastosowanych po raz pierwszy w historii modelu.

Opel Astra Sports Tourer
Opel Astra Sports Tourer
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Opel
Filip Buliński

01.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:10

Podczas gdy nowe samochody zazwyczaj rosną w porównaniu do swoich poprzedników, nowy Opel Astra Sports Tourer jest aż o 60 mm krótszy (4642 mm długości) m.in. przez krótszy przedni zwis. Zwiększył się za to rozstaw osi i to aż o 70 mm (2732 mm), co powinno przełożyć się na więcej przestrzeni w środku.

Nowości pojawią się także pod maską – podobnie jak w hatchbacku, poza klasycznymi benzyniakami i dieslami, po raz pierwszy znajdziemy tu hybrydy plug-in o mocy do 225 KM. Konwencjonalne silniki będą generować od 110 do 130 KM i będą parowane z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem (w przypadku mocniejszych wersji).

Opel Astra Sports Tourer
Opel Astra Sports Tourer© fot. mat. prasowe/Opel

Większa przestrzeń ma być też odczuwalna w bagażniku, który ma liczyć od 608 do 1634 litrów, w przypadku złożenia tylnych siedzeń. W przypadku hybrydy część miejsca zajmą baterie, dlatego w tym przypadku kufer będzie miał od 548 do 1574 litrów. Nowością ma być opcjonalna ruchoma podłoga Intelli-Space, która ułatwi m.in. dostęp do zestawu naprawczego czy apteczki z tylnego siedzenia, bez konieczności rozpakowywania całego bagażnika.

Nie zabraknie także ciekawych opcji – klapa bagażnika będzie nie tylko elektrycznie sterowana, ale też otwierana i zamykana automatycznie po rozpoznaniu ruchu stopy pod tylnym zderzakiem. Oprócz tego do dyspozycji kierowcy będą także reflektory LED Intelli-Lux, składające się ze 168 segmentów.

Opel Astra Sports Tourer
Opel Astra Sports Tourer© fot. mat. prasowe/Opel

Równie ciekawie jest w środku. Znajdziemy tu fotele z certyfikatem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców, a w razie wyboru tapicerki ze skóry nappa, możemy dobrać do nich funkcję wentylacji oraz masażu. Przydatną funkcją jest także bezprzewodowa łączność z Android Auto i Apple CarPlay, która występuje już w standardzie. Na więcej szczegółów dotyczących m.in. danych technicznych czy cen, musimy jeszcze poczekać.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Źródło artykułu:WP Autokult
OpelOpel Astrasegment c
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)