WAŻNE
TERAZ

Zwrot ws. wybuchu w Rembertowie. Ewakuacja mieszkańców

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria]

Pierwszy atak zimy mamy już za sobą. Przez złą pogodę wielu z nas spóźniło się do pracy lub na uczelnię. Na ulicach powstały ogromne korki, a policja miała pełne ręce roboty. Śnieg to problem nie tylko naszego kraju. Popatrzmy, z czym zmagają się kierowcy z różnych stron świata.

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 1Fot. na lic. CC; Flickr.com/by Victor Chapa
Paweł Żmuda

Ford Ranger

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 2
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by Victor Chapa

Naszą galerię zaczynamy od samochodu, o jakim wielu z nas mogło pomarzyć po pierwszych opadach śniegu. Jeżdżąc ogromnym Fordem Rangerem, napędzanym przez silniki o mocy dochodzącej do 209 koni mechanicznych z napędem 4x4, możemy być pewni, że żaden śnieg nie będzie kłopotem.

Rambler American

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 3
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by haley8

Rambler American to samochód produkowany przez firmę American Motors Corporation w latach 1956-1969. Pod ogromną ilością śniegu ukryty jest egzemplarz wyprodukowany w 1968 roku. Wersja wypuszczona na rynek na rok przed zakończeniem produkcji okazała się ogromnym sukcesem, głównie ze względu na bardzo atrakcyjną cenę. Wysłużona seria Rambler American już dwa lata później została zastąpiona przez model AMC Hornet. Zdjęcie zrobiono na Alasce.

Honda Fit

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 4
Fot. na lic. CC; Flickr.com/By pthread1981

Honda Fit drugiej generacji, lepiej znana w naszym kraju jako Honda Jazz. Samochód został wprowadzony na rynek amerykański w kwietniu 2006 roku w zamian za Hondę Civic w wersji hatchback. Amerykanie już w standardzie dostali poduszki powietrzne, ABS i nieco powiększone zderzaki. Mała, przednionapędowa Honda pod stertą śniegu wygląda dość nieporadnie.

Fiat 500 Nuova

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 5
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by Evi|A|ivE

Fiaty 500 pierwszej generacji produkowane były przez włoski koncern w latach 1957-1975. Pod maskę pierwszej serii trafiały silniki o mocy 13,5 i 15 KM. Już dwa lata po starcie produkcji na rynek wprowadzono również modele usportowione, wyposażane w jednostki o zawrotnej mocy 21 KM. Kultowy Fiat 500 zyskał sporą popularność wśród najbiedniejszych, jednak dziś jego ceny nie należą do zbyt atrakcyjnych. Nie jest to również wymarzone auto na mroźne, zimowe dni.

Mercedes-Benz W126

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 6
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by airsoenxen

Mercedes W126 - model z rodziny S-Klasse, zaprezentowany po raz pierwszy we wrześniu 1979 roku. Nabywcy już w standardzie dostawali system ABS, a posiadacze mocniejszych wersji mogli cieszyć się z hydropneumatycznego układu zawieszenia. Dwa lata po starcie sprzedaży wersji saloon na rynek trafiło także sportowe coupe, wyposażone między innymi w ASR, elektryczne fotele, ogrzewanie tylnej szyby czy szyby zabezpieczające wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem. Niestety, nawet najbardziej luksusowy samochód nie może poradzić sobie z trudnymi warunkami atmosferycznymi.

Volkswagen Garbus

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 7
fot. na lic. CC; Flickr.com/by johnrobertshepherd

Sylwetki Volkswagena Garbusa nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Prawdziwa legenda motoryzacji, produkowana w latach 1938-2003. W ciągu wielu dekad zmontowano ponad 21 milionów egzemplarzy Garbusów. Początkowo samochód miał służyć jako pojazd dla ludu, jednak dziś bywa marzeniem niejednego entuzjasty motoryzacji. Szkoda, że właściciel tego egzemplarza nie zadbał o to, by wiekowemu Volkswagenowi, któremu ubytków lakieru z pewnością nie brakuje, zapewnić chociaż kawałek dachu.

Suzuki Vitara

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 8
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by Otto Phokus

Sympatyczna japońska terenówka produkowana od 1988 roku, znana jest ze swoich bardzo dobrych właściwości jezdnych. Na bazie aut Suzuki powstają prawdziwe rajdówki dające sobie rade nawet w najtrudniejszych warunkach. Modele pierwszej generacji wyposażane były w silniki pojemności od 1,3 do 2,0 litra i mocy od 64 do 130 KM. Prezentowany wyżej egzemplarz zapewne nie należy do przeprawówek, jednak przynajmniej został odśnieżony.

Subaru Forester

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 9
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by redjar

Według zapewnień właściciela pod ogromnymi zwałami śniegu widocznymi na samochodzie ukryte zostało Subaru Forester. Produkowany od 1997 model, dzięki stałemu napędowi na cztery koła, faktycznie nadaje się do zimowych szaleństw w każdych warunkach. W 2006 roku jednostka napędowa z modelu Forester XT została nagrodzona tytułem International Engine of the Year. Najciekawsza wersja modelu, Forester STI, dostała silnik, w który wyposażono także kultową Imprezę. Niestety, by pobawić się na śniegu, najpierw trzeba się odkopać. Nawet słynny napęd Subaru nie wyjedzie za nas z metrowej zaspy.

Dodge Ram

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 10
fot. na lic. CC; Flickr.com/By camophoto

Ogromny pick-up sprzedawany pod marką Dodge jest kolejnym samochodem, któremu niestraszne trudne warunki na drodze. Wielu z nas dałoby się pokroić za podobny pojazd podczas przejeżdżania przez nieodśnieżone, osiedlowe drogi. Pojazdy produkowane są nieprzerwanie od 1981 roku. Ram to trzykrotny laureat nagrody Truck of the Year, przyznawanej przez magazyn "Motor Trend". Amerykanie wykorzystują czasem te modele jako maszyny rolnicze.

Toyota Land Cruiser

Opady śniegu - największy wróg kierowcy [galeria] 11
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by Maurice Koop

Terenówka Toyoty produkowana w różnych wersjach nieprzerwanie od 1951 roku, wykorzystywana jest do najróżniejszych celów. Niektórzy traktują ją jako rodzinne autko służące do podrzucania dzieci do szkoły, inni doceniają szeroką gamę silników i wykorzystują Land Cruisera do zabawy w terenie. Nic jednak nie może równać się z modyfikacją przygotowaną na potrzeby szwajcarskiej policji. Auto wyposażone w gąsienice Caterpillar to gwarancja pełnej sprawności nawet w najwyższych górach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów