Nowy Mercedes E 63 AMG oficjalnie! [wideo]

Mercedes oficjalnie zaprezentował model E 63 AMG po faceliftingu. Teraz będzie on dostępny również z napędem na 4 koła oraz w 2 odmianach, z których mocniejsza rozwinie aż 585 KM. Czy to wystarczy, aby pokonać Audi RS6 i BMW M5?

2013 Mercedes E63 AMG2013 Mercedes E63 AMG
Piotr Wereszczyński

Mercedes oficjalnie zaprezentował model E 63 AMG po faceliftingu. Teraz będzie on dostępny również z napędem na 4 koła oraz w 2 odmianach, z których mocniejsza rozwinie aż 585 KM. Czy to wystarczy, aby pokonać Audi RS6 i BMW M5?

Nie minęło wiele czasu od prezentacji pierwszego zdjęcia nowego Mercedesa E 63 AMG, a producent już udostępnił komplet informacji. Choć z bliska auto będzie można obejrzeć dopiero za kilka dni podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit, to spora galeria zdjęć pozwala na dokładne przyjrzenie się niemieckiej nowości, zarówno w odmianie sedan, jak i kombi.

2013 Mercedes E63 AMG
2013 Mercedes E63 AMG

Auto straciło charakterystyczne okulary, ale zbiera całkiem niezłe opinie na temat wyglądu. W odmianie AMG samochód prezentuje się bardzo agresywnie. Styliści chcieli być pewni, że nikt nie pomyli tej wersji z cywilną. Mercedesa E 63 będzie można rozpoznać m.in. po charakterystycznym przednim zderzaku, który pomaga zaopatrywać w powietrze potężny intercooler. Innymi elementami typowymi dla tej odmiany są 4 potężne końcówki wydechu, dyfuzor i 18- lub 19-calowe 10-ramienne felgi.

Pod maską Mercedesa E 63 AMG zaszło kilka drobnych zmian. Dzięki zwiększonemu ciśnieniu doładowania 5,5-litrowe V8 może pochwalić się mocą 557 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 720 Nm. Przenoszony na tylne koła za pomocą 7-biegowej dwusprzęgowej przekładni pozwoli autu na sprint do setki w 4,2 s. Jeżeli klient zdecyduje się na odmianę z napędem na 4 koła, wynik ten można jeszcze poprawić, skracając czas przyspieszenia do zaledwie 3,7 s (3,8 s w wersji kombi).

2013 Mercedes E63 AMG
2013 Mercedes E63 AMG

Od momentu prezentacji nowego Audi RS6 Mercedesowi trudno było konkurować z 560-konnym potworem. Inżynierowie AMG uporali się z tym problemem, przygotowując specjalną wersję S, która ma moc 585 KM i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Dostępna jedynie z napędem na 4 koła odmiana osiąga pierwszą setkę o 0,1 s szybciej niż słabsi o 28 KM bracia, wchodząc tym samym w zakres osiągów zarezerwowany dla najszybszych maszyn ze stajni AMG, z modelem SLS na czele.

Napęd na 4 koła zastosowany w nowym E 63 AMG przekazuje 33% momentu obrotowego na koła przednie i 67% na koła tylne. Mechanizm waży zaledwie 70 kg, więc nie ma większego wpływu na masę auta, a jak widać po osiągach, pozwala na znaczne skrócenie czasów przyspieszeń. Na jazdę wpłyną również skrzynia biegów i zawieszenie, które można regulować, wybierając jeden z trybów pracy. Bardziej wymagający klienci będą mogli wyposażyć swoje auto w ceramiczne hamulce o średnicy 402 milimetrów.

2013 Mercedes E63 AMG
2013 Mercedes E63 AMG

Przy okazji premiery modelu E 63 Mercedes wspomina również o innych autach ze stajni AMG. Razem z klasą E napęd na 4 koła otrzyma model CLS, którego można się w przyszłości spodziewać także w mocniejszej odmianie S. Producent zapowiedział, że jeszcze w tym roku światło dzienne ujrzą A 45 AMG oraz CLA 45 AMG, które również zostaną wyposażone w napęd 4MATIC.

Podstawowa odmiana Mercedesa E 63 AMG w salonach będzie dostępna już od kwietnia. Na modele z napędem na 4 koła oraz 585-konną wersję S trzeba poczekać do czerwca.

OFFICIAL Mercedes E63 AMG Teaser 2013 [HD] (Option Auto News)

  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
  • 2013 Mercedes E63 AMG
[1/30] 2013 Mercedes E63 AMG Źródło zdjęć: |

Źródło: Daimler

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀