Nowe Audi RS6 Avant - pierwsze zdjęcia i wstępna specyfikacja!

Dzisiaj w Sieci nieoczekiwanie pojawiły się zdjęcia mocnego kombi z czterema pierścieniami w logo - mowa o nowym Audi RS6 Avant. Znamy też wstępną specyfikację.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Dzisiaj w Sieci nieoczekiwanie pojawiły się zdjęcia mocnego kombi z czterema pierścieniami w logo - mowa o nowym Audi RS6 Avant. Znamy też wstępną specyfikację.

Audi RS6 Avant cechuje się zadziorną stylistyką: agresywny zderzak przedni, charakterystyczne reflektory, poszerzone nadkola, nowe listwy progowe oraz dyfuzor i dwie sporych rozmiarów końcówki wydechu. Są też srebrne obudowy lusterek bocznych i srebrne relingi dachowe. Na atrapie chłodnicy jest oczywiście logo RS6 oraz napis quattro w dolnej części.

We wnętrzu styliści niemieckiego producenta zdecydowali się na lekko przestylizowane zegary, nową kierownicę oraz wykończenia z włókna węglowego. W środku prezentowanego Audi są także skórzane, sportowe fotele.

Obraz

Przejdźmy jednak do sedna sprawy. Nowe Audi RS6 Avant napędzane jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V8 o pojemności 4,0 l. Generuje on 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 3,9 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na wartości 304 km/h. Napęd na wszystkie 4 koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej.

Audi RS6 Avant poprzedniej generacji było napędzane 5,0-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V10, który generował 580 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu pojazd osiągał pierwsze 100 km/h w 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosiła 274 km/h. Jak łatwo zauważyć, pomimo mniejszej pojemności silnika i nieco niższej mocy nowe Audi RS6 Avant jest szybsze od swojego poprzednika.

Obraz

Audi nie wydało jeszcze oficjalnego oświadczenia prasowego, jednak należy się spodziewać, że samochód został także wyposażony w zmodyfikowane zawieszenie i wydajniejsze hamulce. Niemiecki producent zapewne już niebawem zdradzi więcej szczegółów na temat nowego Audi RS6 Avant.

[aktualizacja 6 grudnia]

Zgodnie z oczekiwaniami Audi nie zwlekało zbyt długo i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe na temat modelu RS6 Avant. Z nowych informacji warto wspomnieć, że nowy model będzie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów, dzięki czemu przy niskich prędkościach, gdy pełna moc nie jest potrzebna, jedynie 4 cylindry silnika będą w użyciu. Dzięki tej procedurze średnie zużycie benzyny oszacowano na 9,8 l/100 km.

Obraz

Prędkość maksymalna samochodu to 305 km/h, jednak w podstawowej specyfikacji elektroniczny kaganiec będzie ograniczał ją do 250 km/h. W pakiecie Dynamic wartość ta wzrośnie do 280 km/h, a jedynie właściciele pojazdu z pakietem Dynamic Plus będą mogli poruszać się z prędkością maksymalną 305 km/h. Potwierdziły się informacje, że prezentowany model jest lżejszy od poprzednika o około 100 kg. Wynik ten osiągnięto między innymi dzięki wykorzystaniu większej ilości aluminium w konstrukcji pojazdu.

Nowe Audi RS6 Avant wyposażono również w sportowe, pneumatyczne zawieszenie z systemem Dynamic Ride Control oraz w wydajniejsze hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 390 mm. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na carbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 420 mm. W zależności od wybranej opcji hamulce kryją się za 20- lub 21-calowymi felgami aluminiowymi.

[aktualizacja 7 grudnia]

Audi udostępniło nowe zdjęcia modelu RS6 Avant - tym razem w nieco bardziej stonowanej kolorystyce.

Obraz

[aktualizacja 12 grudnia]

Dziś mamy dla Was nowy materiał wideo z Audi RS6 Avant w roli głównej.

2014 Audi RS6 Avant Trailer

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/33] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach