Nowe Audi RS6 Avant - pierwsze zdjęcia i wstępna specyfikacja!

Dzisiaj w Sieci nieoczekiwanie pojawiły się zdjęcia mocnego kombi z czterema pierścieniami w logo - mowa o nowym Audi RS6 Avant. Znamy też wstępną specyfikację.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Dzisiaj w Sieci nieoczekiwanie pojawiły się zdjęcia mocnego kombi z czterema pierścieniami w logo - mowa o nowym Audi RS6 Avant. Znamy też wstępną specyfikację.

Audi RS6 Avant cechuje się zadziorną stylistyką: agresywny zderzak przedni, charakterystyczne reflektory, poszerzone nadkola, nowe listwy progowe oraz dyfuzor i dwie sporych rozmiarów końcówki wydechu. Są też srebrne obudowy lusterek bocznych i srebrne relingi dachowe. Na atrapie chłodnicy jest oczywiście logo RS6 oraz napis quattro w dolnej części.

We wnętrzu styliści niemieckiego producenta zdecydowali się na lekko przestylizowane zegary, nową kierownicę oraz wykończenia z włókna węglowego. W środku prezentowanego Audi są także skórzane, sportowe fotele.

Obraz

Przejdźmy jednak do sedna sprawy. Nowe Audi RS6 Avant napędzane jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V8 o pojemności 4,0 l. Generuje on 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 3,9 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na wartości 304 km/h. Napęd na wszystkie 4 koła przekazywany jest za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej.

Audi RS6 Avant poprzedniej generacji było napędzane 5,0-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem w układzie V10, który generował 580 KM i 650 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu pojazd osiągał pierwsze 100 km/h w 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosiła 274 km/h. Jak łatwo zauważyć, pomimo mniejszej pojemności silnika i nieco niższej mocy nowe Audi RS6 Avant jest szybsze od swojego poprzednika.

Obraz

Audi nie wydało jeszcze oficjalnego oświadczenia prasowego, jednak należy się spodziewać, że samochód został także wyposażony w zmodyfikowane zawieszenie i wydajniejsze hamulce. Niemiecki producent zapewne już niebawem zdradzi więcej szczegółów na temat nowego Audi RS6 Avant.

[aktualizacja 6 grudnia]

Zgodnie z oczekiwaniami Audi nie zwlekało zbyt długo i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe na temat modelu RS6 Avant. Z nowych informacji warto wspomnieć, że nowy model będzie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów, dzięki czemu przy niskich prędkościach, gdy pełna moc nie jest potrzebna, jedynie 4 cylindry silnika będą w użyciu. Dzięki tej procedurze średnie zużycie benzyny oszacowano na 9,8 l/100 km.

Obraz

Prędkość maksymalna samochodu to 305 km/h, jednak w podstawowej specyfikacji elektroniczny kaganiec będzie ograniczał ją do 250 km/h. W pakiecie Dynamic wartość ta wzrośnie do 280 km/h, a jedynie właściciele pojazdu z pakietem Dynamic Plus będą mogli poruszać się z prędkością maksymalną 305 km/h. Potwierdziły się informacje, że prezentowany model jest lżejszy od poprzednika o około 100 kg. Wynik ten osiągnięto między innymi dzięki wykorzystaniu większej ilości aluminium w konstrukcji pojazdu.

Nowe Audi RS6 Avant wyposażono również w sportowe, pneumatyczne zawieszenie z systemem Dynamic Ride Control oraz w wydajniejsze hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 390 mm. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na carbonowo-ceramiczne tarcze o średnicy 420 mm. W zależności od wybranej opcji hamulce kryją się za 20- lub 21-calowymi felgami aluminiowymi.

[aktualizacja 7 grudnia]

Audi udostępniło nowe zdjęcia modelu RS6 Avant - tym razem w nieco bardziej stonowanej kolorystyce.

Obraz

[aktualizacja 12 grudnia]

Dziś mamy dla Was nowy materiał wideo z Audi RS6 Avant w roli głównej.

2014 Audi RS6 Avant Trailer

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/33] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł