Nissan Hyper Force to elektryczny następca Nissana GT-R. Tylko o wiele mocniejszy

Dziś z samego rana (naszego czasu) podczas Japan Mobility Show, Nissan zaprezentował swój topowy model koncepcyjny o nazwie Hyper Force. Auto o niezwykłych osiągach jest "finałem" prezentowanej wcześniej serii konceptów z rodziny Force.

Nissan Hyper Force ConceptNissan Hyper Force Concept
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński
SKOMENTUJ

Koncepty Nissana są odzwierciedleniem tego, co marka ma oferować w przyszłości. Nissan Hyper Force to w pełni elektryczny supersamochód o niezwykłych osiągach, który ma zapewniać najwyższą przyjemność z jazdy, a jednocześnie zapewniać wysoką wydajność oraz komfort w codziennym użytkowaniu.

Do napędzania posłużono się akumulatorem idealnie rozłożonym w samochodzie pod kątem przyczepności dla każdego z kół oraz silnikami o łącznej mocy 1360 KM. Każde z kół jest sterowane oddzielnie, a ogromny docisk aerodynamiczny ma łamać prawa fizyki i niwelować skutki wysokiej masy. Choć samo nadwozie wykonano z kompozytu węglowego.

Nissan Hyper Force Concept
Nissan Hyper Force Concept © Licencjodawca

Auto wygląda obłędnie, ale też jest kontynuacją linii GT-R, choć sam producent nie wspomniał o tym w komunikacie prasowym. Całość opracowano wspólnie z projektantami firmy NISMO. Pełnymi garściami czerpano przy tym ze świata wyścigów i m.in.. zastosowano dwupoziomowy dyfuzor.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Samochód ma dwa tryby jazdy: R - wyścigowy oraz GT – drogowy. Wnętrze wygląda jak kabiny samochodów z filmów SF na temat odległej przyszłości. Całość jest podświetlana i zmienia swój kształt zależnie od wybranego trybu jazdy, a kierowca dostaje najważniejsze informacje w postaci grafik opracowany przez firmę Polyphony Digital Inc – to ta, która zajmuje się produkcją gry Gran Turismo.

Nissan Hyper Force Concept w trybie R
Nissan Hyper Force Concept w trybie R
Nissan Hyper Force Concept w trybie GT
Nissan Hyper Force Concept w trybie GT

Cztery ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy wyświetlają informacje o przyczepności i temperaturę opon, ciśnienie powietrza, temperaturę tarcz hamulcowych, rozkład mocy i inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy. W trybie GT zamiast tego, kierowca dostaje możliwość ustawienia klimatyzacji, systemu audio, zawieszenia i stabilizatora. To pierwszy samochód na świecie z aktywnymi stabilizatorami, sterowanymi z poziomu kokpitu.

W Nissanie Hyper Force zastosowana jest też technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR), które umożliwiają jazdę zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Po zatrzymaniu pojazdu kierowca może skorzystać ze specjalnego kasku ze ślepymi wizjerami dla VR, który umożliwia korzystanie z gier. Używając szkieletowych wizjerów dla AR, kierowca może rywalizować z własnymi cyfrowymi "duchami", znajomych, a nawet zawodowych kierowców wyścigowych na torze w świecie rzeczywistym.

  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept w trybie R
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept w trybie GT
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
  • Nissan Hyper Force Concept
[1/25] Nissan Hyper Force Concept Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta