Najchętniej kupowane auta w Polsce
Szukamy najchętniej kupowanego auta przez Polaków w 2013 roku.
28.03.2014 | aktual.: 20.10.2022 22:17
Polski rynek motoryzacyjny odkopał się już z czasów kryzysu i rok 2013 był bardzo owocny dla producentów obecnych w kraju nad Wisłą. W całym 2013 roku do Polski przybyło 1,1 mln samochodów.
Są to jednak auta nowe oraz używane, a część z nich opuści nasz kraj i pojedzie dalej w ramach reeksportu. Po raz pierwszy od trzech lat w Polsce zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, gdyż sprzedanych zostało u nas łącznie blisko 290 000 samochodów.
Na szczycie sprzedaży nowych aut nadal plasuje się Škoda, która łącznie zebrała zamówienia na 36 395 samochodów. Mowa o pojazdach trafiających zarówno do klientów indywidualnych oraz flotowych. Drugie miejsce w klasyfikacji producentów zdobył Volkswagen (26 133 aut), a trzecie Toyota (23 476 aut).
Przyjrzyjmy się rankingowi sprzedaży poszczególnych modeli samochodów szukając najczęściej kupowanego nowego auta w Polsce w 2013 roku.
Mały SUV/crossover koreańskiego producenta sprzedaje się w naszym kraju najlepiej spośród wszystkich aut tego segmentu. Jego większy brat, Sorento, nie odnosi tak spektakularnych wyników.
Kia Sportage przeszła niedawno delikatny facelifting i obecnie trwa aktualizacja cennika auta, które na naszym rynku oferowane jest z benzynowymi silnikami 1,6 GDI 135 KM oraz 2,0 GDI 166 KM, a także z trzema turbodieslami 1,7 CRDi 115 KM, 2,0 CRDi 136 KM i 2,0 CRDi 184 KM.
Król samochodów dostawczych w Polsce po raz kolejny zatrzymał dla siebie koronę. W całym 2013 roku Fiata Ducato zamówiło 6081 klientów, z czego zdecydowana większość to przedsiębiorcy.
Fiat Ducato Furgon dostępny jest w wielu najróżniejszych konfiguracjach ze względu na jednostki napędowe, rozstaw osi oraz wysokość zabudowy. Ceny rozpoczynają się od 89 050 zł netto.
Najwyżej notowany francuski samochód w zestawieniu najczęściej kupowanych samochodów w Polsce w 2013 roku to Renault Clio.
Sympatyczny przedstawiciel segmentu B pojawił się niedawno w polskich salonach w zupełnie nowej wersji, którą mieliśmy okazję przetestować w topowej wersji RS przy okazji zabaw na torze w ramach Hot B War.
Ceny Renault Clio rozpoczynają się od 41 450 zł za podstawową wersję Life z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l generującym 75 KM.
Wygląda na to, że podzielenie Corolli na Corollę (sedan) oraz Aurisa (hatchback), było świetnym posunięciem dla Toyoty. Japoński producent nadal może pochwalić się bardzo dobrą sprzedażą hatchbacka segmentu C.
W 2013 roku o kupno nowej Toyoty Auris pokusiło się 7304 mieszkańców kraju nad Wisłą. Auto można kupić już za 56 900 zł i warto pamiętać także o tym, że japoński producent nadal oferuje starszy model pod nazwą Auris Classic, który jest dostępny od 49 900 zł.
Pomimo tego, że Opel Astra jest na 6. miejscu w zestawieniu najczęściej kupowanych nowych samochodów w Polsce w 2013 roku, producent z Niemiec nie ma powodów do dumy.
Teoretycznie w zeszłym roku auto kupiło 7553 klientów, przy czym rok wcześniej wynik ten był o blisko 1500 egzemplarzy lepszy. Nadal jednak Astra pozostaje jednym z liderów segmentu C w naszym kraju, a jej ceny rozpoczynają się od 61 400 zł za wersję Active z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM.
Przez wielu uważany za lidera segmentu C, ikonę samochodów kompaktowych, Volkswagen Golf świętuje dobry debiut rynkowy kolejnej już, siódmej generacji. Jeszcze doskonalszy Golf sprzedaje się w Polsce całkiem nieźle, w zeszłym roku auto znalazło 7737 nabywców.
W polskich salonach Volkswagena za trzydrzwiowego Golfa w podstawowej wersji Trendline z jednostką 1,2 TSI generującą 85 KM trzeba zapłacić 61 790 zł. Dodatkowa para drzwi wymaga w przypadku tego modelu 1200 zł dopłaty.
Na czwartym miejscu pod względem sprzedaży w Polsce plasuje się Toyota Yaris, której sprzedaż w zeszłym roku nieznacznie spadła w stosunku do 2012 roku.
Toyotę Yaris z silnikiem benzynowym można kupić już za 36 700 zł, warto także zwrócić uwagę na wersję z napędem hybrydowym. Ceny Toyoty Yaris Hybrid rozpoczynają się w naszym kraju od 65 700 zł.
Polskiej sieci dilerskiej Forda należą się serdeczne gratulacje. W 2012 roku sprzedano w naszym kraju 6703 Focusy, przy czym w zeszłym roku wynik ten udało się poprawić o ponad 1300 egzemplarzy.
Przedstawiciel segmentu C europejskiego oddziału Forda oferowany jest w Polsce już od 58 600 zł. W podstawowej wersji wyposażenia Ambiente Start, z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback oraz 105-konnym silnikiem benzynowym Duratec o pojemności 1,6 l za auto trzeba zapłacić jednak 61 600 zł.
Według danych serwisu Carmarket nowa, trzecia już generacja modelu Octavia straciła prowadzenie w rankingu najczęściej kupowanych aut w Polsce. Škoda zrobiła świetne posunięcie dzieląc jedno auto na dwa - Octavię na Octavię oraz model Rapid oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych.
Dzięki temu Octavia zyskała odrobinę prestiżu i teraz jest wybierana głównie przez prywatnych klientów, którzy muszą za nią zapłacić od 60 400 zł za podstawową wersję Active z jednostką benzynową 1,2 TSI generującą 85 KM.
Mniejsza Czeszka pobiła większą Czeszkę i to zaledwie o niecałe 100 egzemplarzy. Pomimo upływu lat popyt na Škodę Fabię na polskim rynku nie maleje. Czeska marka jest absolutnym liderem sprzedaży w naszym kraju, obstawiając dwa czołowe miejsca w rankingach sprzedaży.
Królowa polskich salonów oferowana jest od 35 700 zł w podstawowej wersji Easy z zaledwie 60-konnym silnikiem 1,2 HTP.