Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne. Niemal wszystkie zyskują
W nowym zestawieniu "Best Global Brands" marki motoryzacyjne nie grają pierwszych skrzypiec. Oto te, które amerykańscy analitycy oszacowali jako najbardziej wartościowe.
19.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:40
Ranking "Best Global Brands 2019" określa wartość marek na podstawie trzech parametrów. Pierwszym z nich jest wynik finansowy marki. Na dalszych miejscach plasują się działania marki na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz rola marki dla wyboru produktu. Oto ranking.
1. Toyota - 56,246 mld dolarów
W ciągu ostatniego roku wartość japońskiej marki wzrosła o 5 proc. Na wysoką wycenę Toyoty wpłynął oczywiście fakt, że obecnie to największy producent samochodów na świecie. Nie bez znaczenia były jednak również plany Japończyków. Aktualnie koncern intensywnie rozwija swoją hybrydową ofertę i pracuje zarówno nad samochodami elektrycznymi, jak i napędzanymi ogniwami paliwowymi na wodór. Co ciekawe, to właśnie w tym drugim rozwiązaniu Toyota zdaje się upatrywać przyszłości. W ogólnym zestawieniu Toyota znalazła się na 7. miejscu.
2. Mercedes - 50,832 mld dolarów
Niemiecka marka w świecie motoryzacji z wyższej półki wypracowała sobie pierwszorzędną pozycję. Amerykańscy analitycy docenili ten fakt, ale wskazali także na fakt, że Mercedes od lat jest jednym z pionierów, wprowadzających do branży nowe rozwiązania. Nie bez znaczenia był zapewne rozwój elektrycznych modeli Mercedesa. W ciągu roku marka zyskała na wartości o 5 proc., a w ogólnym zestawieniu znalazła się na 8. miejscu.
3. BMW – 41,440 mld dolarów
Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale drugiej luksusowej marce z Niemiec. Jak zaznaczyli Amerykanie, na pozycję BMW wpływ ma nie tylko wysoka jakość oferowanych przez Niemców modeli, ale też odpowiadający jej poziom obsługi serwisowej. W ogólnym zestawieniu marka znalazła się na 11. miejscu. Wartość BMW wzrosła o 1 proc.
Na dalszych miejscach rankingu „Best Global Brans” znalazły się:
- Honda – 24,422 mld dolarów (+3 proc., 21.miejsce).
- Ford – 14,325 mld dolarów (+2 proc., 35.miejsce).
- Hyundai – 14,156 mld dolarów (+5 proc., 36.miejsce).
- Volkswagen – 12,921 mld dolarów (+6 proc., 40.miejsce).
- Audi – 12,689 mld dolarów (+4 proc., 42.miejsce).
- Porsche – 11,652 mld dolarów (+9 proc., 50.miejsce).
- Nissan – 11,502 mld dolarów (-6 proc., 52.miejsce).
Najbardziej wartościową firmą rankingu okazało się Apple oszacowane na 234 mld dolarów.