Marki, dla których silnik jest piętą Achillesa. Zestawienie Warranty Direct

Brytyjska firma Warranty Direct oferuje usługę przedłużonej gwarancji i na podstawie zgłoszeń swoich klientów tworzy szczegółowe rankingi awaryjności. Postanowiliśmy sprawdzić, w przypadku których marek usterki silnika występują najczęściej w stosunku do innych problemów.

Wśród producentów, których auta najczęściej niedomagają za sprawą silników, znalazło si kilka ulubionych przez Polaków marekWśród producentów, których auta najczęściej niedomagają za sprawą silników, znalazło si kilka ulubionych przez Polaków marek
Źródło zdjęć: © WP.PL
Tomasz Budzik

Problemy z jednostką napędową mogą z łatwością zatrzymać nas w drodze, a ich usunięcie zwykle nie należy do tanich. Brytyjczycy z swoim zestawieniu wyliczyli ile spośród wszystkich zgłoszeń serwisowych w obrębie danej marki stanowiły kłopoty z silnikiem. Poniżej podajemy listę dziesięciu obecnych na polskim rynku producentów, którzy wypadli pod tym względem najgorzej. W procentach określono częstotliwość psucia się silnika względem innych podzespołów.

10. Vauxhall / Opel

Prawdopodobnie przez związki z Gliwicami Opel od lat cieszy się w Polsce sporym zainteresowaniem. Jak się okazuje, właściciele aut tej marki nie powinni liczyć na bezusterkowość silnika. Według Brytyjczyków w 21,8 proc. przypadków zgłaszają się oni do mechanika właśnie z powodu kłopotów z silnikiem.

9. Kia

Koreański producent wielu klientów przyciągnął do siebie, oferując długą, bo aż siedmioletnią gwarancję. Jeśli jednak właściciel Kii pojawia się w serwisie, to z dużym prawdopodobieństwem odpowiada za to silnik. Jednostka napędowa była powodem dokonania 22,4 proc. napraw samochodów tej marki objętych ochroną Warranty Direct.

8. Volkswagen

Niemiecki producent należy do ścisłej czołówki ulubionych marek Polaków. Silniki Volkswagena nie zawsze jednak stają na wysokości zadania. 22,9 proc. usterek aut tej marki spowodowane było kłopotami z silnikiem. Problemy motorów 1.4 TSI czy 2.0 TDI sprzed kilku lat są wręcz legendarne.

7. Subaru

Japońska marka doskonale znana jest kibicom sportów motorowych i miłośnikom wrażeń za kierownicą. Znakiem rozpoznawczym Subaru są silniki typu bokser, zapewniające niższe położenie środka ciężkości, a dzięki temu lepsze własności jezdne. Większość jednostek napędowych Subaru – przy odpowiednim traktowaniu - potrafi też zadowolić się umiarkowaną ilością paliwa. Niestety z bezawaryjnością już nie jest tak dobrze. 23,9 proc. usterek Subaru ma podłoże w kłopotach z silnikiem.

6. Jaguar

Brytyjska marka, która odbudowuje swoją pozycję w segmencie premium, również nie ma się czym pochwalić pod względem jednostek napędowych. Wynik na poziomie 24,3 proc. nie może być powodem do dumy.

5. BMW

Okazuje się jednak, że bezpośredni rywal Jaguara, czyli BMW, ma tę samą słabość. Bawarskie silniki są powodem 24,3 proc. usterek tych aut.

4. Mitsubishi

Na brytyjskiej liście znalazła się również przebrzmiała legenda sportów motorowych. Mitsubishi wręcz słynie z niskiej usterkowości, ale nie dotyczy to wszystkich silników. Właściciele aut tej marki w 24,4 proc. przypadków awarii mają kłopot właśnie z jednostką napędową. Dość wspomnieć o falstarcie Mitsubishi w przypadku jednostki 1.8 GDI, która jako jedna z pierwszych została wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa.

3. Mini

Samochody należącej do BMW marki Mini wyróżniają się świetnym układem jezdnym. Silniki mocniejszych, a więc najciekawszych, wersji są jednak poważnie wysilone, a to zwiększa ryzyko awarii. Według Brytyjczyków 25,4 proc. usterek Mini ma związek z jednostką napędową.

2. Seat

Seat to marka doceniana przez Polaków za niemiecką technologię i odrobinę hiszpańskiego szaleństwa. Aż 27,1 proc. zgłaszanych usterek aut tego producenta dotyczy problemów z silnikiem. Być może jest to po części związane z popularnością mocniejszych odmian samochodów Seata. Niebawem sportowo nastawione hiszpańskie auta będą sprzedawane pod marką Cupra. Kłopotów z silnikami raczej to jednak nie zmieni.

1. Audi

Kupując samochód marki premium, spodziewamy się nie tylko luksusu, ale i bezproblemowej jazdy. W przypadku Audi30,8 proc. usterek dotyczy silnika. Po części jest to spowodowane modyfikacjami wymuszonymi przez rosnące wymogi środowiskowe. Z drugiej strony w topowych autach nowe, a więc nie w pełni sprawdzone, rozwiązania wprowadzane są w pierwszej kolejności.

Dane Warranty Direct są szczególnie wartościowe dla osób, które szukają samochodu na rynku wtórnym. Z racji rodzaju świadczonych usług w bazie Brytyjczyków znajdują się samochody liczące sobie kilka lat. W nowych modelach mogą być stosowane zmodyfikowane lub zupełnie nowe jednostki napędowe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy