Škoda rezygnuje z Roomstera na rzecz tanich crossoverów [aktualizacja]

Początkowo były to tylko pogłoski, ale teraz już wiemy, że Škoda zrezygnuje z następcy modelu Roomster mającym pierwotnie bazować na Volkswagenie Caddy.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. [omniauto.it](http://www.omniauto.it/magazine/35083/skodaminiyetirenderingfoto)
Marcin Łobodziński

Prace nad Roomsterem II były już daleko posunięte, ale koncern zdecydował, że czeska marka będzie teraz celowała w segment crossoverów. I słusznie, bo Škoda Roomster skutecznie odbierała klientów Volkswagenowi Caddy, natomiast w całym koncernie brakuje przystępnych cenowo crossoverów, tak jak ma to miejsce u konkurencji. A Volkswagen doskonale zdaje sobie sprawę, że ten segment to przyszłość i takie auta chcą kupować również mniej zamożni klienci.

Pierwszym tego typu autem Škody ma być 7-osobowy SUV wielkości Superba, będący tańszym odpowiednikiem Volkswagena Touarega. Auto miałoby być też prostsze technicznie, prawdopodobnie dostanie układ napędowy i silniki Octavii czy Superba 4x4. Drugim co do wielkości modelem będzie następca wysłużonej już trochę kompaktowej Škody Yeti. Natomiast ostatnio mówi się sporo o mniejszym crossoverze segmentu B, gdzie w ostatnich miesiącach konkurencja bardzo się rozrosła, a samochody kosztujące około 60-70 tys. zł stają się bardzo szybko popularne. I tu Škoda może upatrywać swojego sukcesu, ponieważ ma spore doświadczenie w takim segmencie cenowym.

Najmniejszy Crossover czeskiej marki miałby bazować na Fabii, mieć napęd na przednią oś, dość konserwatywny design i przestronne wnętrze. Oczywiście ważną kartą przetargową byłaby również stosunkowo niska cena. Dzięki takiemu modelowi Škoda miałaby szansę konkurować z japońskimi, koreańskimi i francuskimi markami w tym segmencie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟