Škoda Octavia RS będzie hybrydą? Okaże się za 3 lata

Jak dotąd czeski producent jeszcze nie przyłączył się do wyścigu o jak największą liczbę hybryd w ofercie. Już niebawem ma się to zmienić, a jednym z modeli, które otrzymają zelektryfikowany napęd, będzie Octavia RS.

RS 245 to obecnie najmocniejsze wydanie benzynowej Octavii.
RS 245 to obecnie najmocniejsze wydanie benzynowej Octavii.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

09.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:58

Plany Škody na najbliższe lata są zbieżne z tymi, jakie ma większość marek wchodzących w skład koncernu Volkswagena. Zakładają one stopniowe odejście od diesli na rzecz jednostek benzynowych, hybryd i aut elektrycznych. Już niebawem Czesi zaczną mocno stawiać na połączenie silników benzynowych z elektrycznymi, czego wynikiem będzie między innymi Superb PHEV. Auto może być gotowe już w przyszłym roku.

Niedługo potem dołączy do niego SUV Kodiaq, a następnie Octavia RS. Sportowa hybryda od Škody ma być gotowa nie później niż w 2021 roku.

  • Octavia RS jest dobrym kandydatem do hybrydowego napędu, który łączy świetne osiągi z przyjaznością dla środowiska - przyznał odpowiadający za rozwój techniczny czeskich aut Christian Strube w wywiadzie dla magazynu "Autocar".

Wiadomo jednak, że hybrydy są cięższe od standardowych konstrukcji. Škoda będzie więc musiała pomyśleć nad odchudzeniem konstrukcji. Być może kolejna ewolucja platformy MQB zniweluje ten problem. Tym bardziej, że firma dysponuje już praktycznie gotowym rozwiązaniem, znanym z konceptu Vision RS. Mowa o połączeniu doładowanego silnika 1,5 TSI z jednostką elektryczną, które generuje łącznie 241 KM. Dla porównania, najmocniejsza seryjna Octavia RS może się obecnie pochwalić mocą na poziomie 245 KM.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na kolejne wieści z Czech. Nie ulega jednak wątpliwości, że Škoda ostatecznie postawi na hybrydy. Plany zostały już zatwierdzone, wymagają jedynie konsekwentnej realizacji. Alternatywne rodzaje napędu w tak popularnej marce mogą w znacznym stopniu przyczynić się do wzrostu zainteresowania hybrydami wśród europejskich klientów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)