Kiedyś był produkowany w Polsce. Znamy ceny nowej generacji modelu

Volkswagen niedawno zaprezentował siódmą generację Transportera (i osobowej Caravelle), która z technicznie jest bliźniakiem Forda Transita. Niegdyś produkowany w Poznaniu model, teraz wyjeżdża z tureckiej fabryki Ford Otosan. Producent wreszcie zdradził polskie ceny modelu i jak się okazuje, niemiecki model jest odrobinę droższy, od swojego bliźniaka.

Volkswagen Transporter T7
Volkswagen Transporter T7
Źródło zdjęć: © WP autokult
Filip Buliński

Wiele osób błędnie określa nowego Multivana jako odmianę siódmej generacji Transportera. Po odsłonie T6 drogi aut się rozeszły – podczas gdy nowy Multivan bazuje na platformie MQB, bardziej użytkowe modele Transporter i Caravelle zostały zbudowane na nowym Transicie (w związku z umową o współpracy z Fordem). Z tego powodu auta zadebiutowały też w różnym czasie. Prawidłowo oznaczenia T7 powinno się więc używać tylko do ostatnich dwóch z wymienionych aut. Tyle słowem wstępu.

Po sierpniowej premierze teraz doczekaliśmy się polskiego cennika Transportera i Caravelli, których oferta jest bardzo bogata – można bowiem zdecydować się na samochód z krótkim lub długim rozstawem osi, napędem na przednie lub wszystkie koła oraz manualną bądź automatyczną skrzynię. Jeśli chodzi o napędy, na razie wybór stanowią dwa diesle – o mocy 150 i 170 KM. 232-konna hybryda plug-in oraz elektryk pojawią się w późniejszym terminie. Oto jak kształtuje się cennik.

Volkswagen Transporter – ceny dla wersji silnikowych

  • 2.0 TDI (150 KM) 6MT – Furgon od 190 367 zł
  • 2.0 TDI (170 KM) 8AT – Furgon od 205 496 zł

Volkswagen Caravelle – ceny dla wersji silnikowych

  • 2.0 TDI (150 KM) 6MT – Caravelle od 234 955 zł
  • 2.0 TDI (170 KM) 8AT – Caravelle od 252 273 zł

W porównaniu z bliźniaczym Transitem i Tourneo, Transporter jest odrobinę droższy. Użytkowy wariant kosztuje 12 tys. zł więcej, natomiast osobowa Caravelle – 3 tys. zł tańsza. Trzeba jednak dodać, że Transit w wersji osobowej, choć droższy, to jest lepiej wyposażony. Volkswagen Caravelle w porównywalnej wersji jest już 8 tys. zł droższy.

A ile trzeba dopłacić za poszczególne warianty? W Transporterze 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów wymaga dorzucenia 8,6 tys. zł, ale występuje w standardzie w mocniejszym wariancie lub z napędem na cztery koła. To ostatnie rozwiązanie podnosi cenę o 27,6 tys. zł (19 tys. zł względem wariantu z automatyczną skrzynią i napędem na przednie koła). Chętni na dłuższy wariant muszą z kolei dopłacić jedynie 2,5 tys. zł.

W przypadku Caravelli dopłaty za poszczególne opcje kształtują się inaczej. Automatyczna skrzynia biegów oznacza cenę wyższą o 9,9 tys. zł. Podobnie jak w Transporterze, dostaniemy ją w standardzie przy wyborze mocniejszej wersji lub napędu na cztery koła. Tutaj dopłata za napęd obu osi to 29 tys. zł (19 tys. zł względem wariantu z automatyczną skrzynią i napędem na przednie koła). Z kolei model z dłuższym rozstawem osi to koszt o 2,6 tys. zł większy.

Wersje wyposażenia Volkswagena Transportera

  • Furgon od 190 367 zł – w podstawie dostaniemy m.in. podgrzewane lusterka zewnętrzne, 16-calowe felgi stalowe, czarne zderzaki i lusterka, multifunkcyjną kierownicę, LED-owe reflektory, asystenta świateł drogowych, bezkluczykowe odpalanie, cyfrowe zegary, tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz 13-calowy ekran multimedialny z bezprzewodową łącznością Android Auto i Apple Car Play.
  • Furgon PanAmericana od 204 857 zł – ta wersja cechuje się uterenowionym charakterem, choć na próżno szukać tu zwiększonego prześwitu. Dostaniemy za to czarne listwy na nadkolach, 17-calowe felgi aluminiowe, multifunkcyjną kierownicę obszytą ekologiczną skórą, tylne lampy LED Premium, fotel kierowcy regulowany w ośmiu kierunkach (pasażera w sześciu), inną tapicerkę oraz podgrzewane siedzenia.

Wersje wyposażenia Volkswagena Caravelle

  • Caravelle od 234 955 zł (podstawowa wersja nosi jednocześnie nazwę modelu) – w postawie możemy liczyć m.in. podgrzewane zewnętrzne lusterka, nielakierowane zderzaki, 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą ekologiczną, ręcznie przyciemniane lusterko wsteczne, LED-owe reflektory, bezkluczykowe odpalanie, cyfrowe zegary, tylne czujniki parkowania, 3-strefową klimatyzację, tempomat oraz 13-calowy ekran multimediów z bezprzewodową łącznością z Apple Car Play i Android Auto. Ponadto, podstawowa Caravelle jest autem 8-osobowym.
  • Life od 245 348 zł – w wyższej wersji dostaniemy dodatkowo 16-calowe felgi aluminiowe, fotele z podparciem lędźwiowym, lakierowane zderzaki czy łącznie osiem gniazd USB-C.
  • PanAmericana od 259 161 zł – podobnie jak w Transporterze, to wersja uterenowiona. Poza kilkoma akcentami stylistycznymi dostaniemy tu 17-calowe felgi aluminiowe, tylne lampy LED Premium, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego, fotel kierowcy regulowany w ośmiu kierunkach (pasażera w sześciu), specjalną tapicerkę, przyciemniane tylne szyby oraz podgrzewane przednie siedzenia.
  • Style od 277 586 zł – w topowej odmianie możemy liczyć m.in. na kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, drzwi przesuwne po obu stronach z elektrycznym domykaniem, przyciemniane tylne szyby, 17-calowe felgi aluminiowe, asystenta skrętu, matrycowe reflektory, tylne lampy LED Premium, ręczną regulację podparcia lędźwiowego, rolety przeciwsłoneczne w oknach II rzędu, tapicerkę ze skóry ekologicznej, 13 gniazd USB-C, bezkluczykowy dostęp do auta, oraz podgrzewane przednie siedzenia.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (5)