Kia Sorento po liftingu - polski cennik

Odmłodzona Kia Sorento właśnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Producent podaje, że wprowadził do modelu 36 istotnych zmian.

Kia Sorento po liftingu - polski cennik
Wojciech Kaczałek

06.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:55

Kia Sorento po liftingu została zaprezentowana podczas Paris Motor Show 2012.  Samochód dostał m.in. nową atrapę chłodnicy i zmienione reflektory z diodami LED. W przemodelowanych zderzakach pojawiły się pionowe światła przeciwmgielne. Z tyłu zamontowano całkiem inne lampy oraz klapę bagażnika.

SUV-a będzie można wyposażyć w panoramiczne, dwuczęściowe okno dachowe z elektrycznie rozsuwaną roletą. W gamie są felgi w rozmiarze od 17. do 19. cali.

Obraz

W środku zmieniona została konsola środkowa. Pojawiło się więcej miękkich materiałów. Klamki, obramowania wlotów powietrza i niektórych przełączników są chromowane. Kia polepszyła wyciszenie Sorento.

W gamie jednostek napędowych znajdą się dwa silniki wysokoprężne i jeden motor benzynowy. Podstawowy diesel 2,0 l dysponuje mocą 150 KM (przy 4000 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym rzędu 383 Nm (w przedziale od 1800 do 2500 obr./min). Kia Sorento z tym silnikiem spala średnio 6,1 l/100 km i emituje do atmosfery 159 g/km CO2.

Ciekawie wygląda większa jednostka wysokoprężna 2,2 l, która produkuje 197 KM (3800 obr./min). W wersji ze manualem dysponuje 421, a w odmianie ze skrzynią automatyczną 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego (bez względu na przekładnię w przedziale od 1800 do 2500 obr./min).

Dzięki nowemu układowi recyrkulacji spalin (EGR), emisja CO2 wynosi tylko 153 g/km. W zależności od skrzyni, średnie spalanie waha się od 5,9 do 6,8 l/100 km.

Z gamy zniknął benzynowy motor 2,4 MPI o mocy 174 KM. Zamiast niego pod maską koreańskiego SUV-a będzie mógł pracować 2,4 GDI, wytwarzający maksymalnie 192 KM (6300 obr./min) i 242 Nm (4250 obr./min).

Zawieszenie i poziom podłogi Kii Sorento zostały obniżone o 10 mm, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli odpowiednio o 30 i 9 mm. Producent zainstalował nowe ramy pomocnicze, większe tuleje, wydłużone tylne wahacze i wzmocnione amortyzatory.

Twierdzi też, że zwiększył precyzję układu kierowniczego. Jego progresywne wspomaganie o nazwie Flex-Steer może działać w 3. trybach − Normal, Sport i Comfort.

Najtańsza Kia Sorento z rocznika modelowego 2013 kosztuje 117 700 zł. Ma ona dieslowski motor 2,0 l sprzężony ze skrzynią manualną oraz napęd 2WD. Za 4WD trzeba dopłacić 8000 zł. W sumie SUV występuje w 3. odmianach: M, L i XL.

W podstawowym wyposażeniu znajdują się m.in. systemy wspomagające pokonywanie podjazdów i zapobiegające dachowaniu (HAC i ROP), 6 poduszek powietrznych, czujnik cofania czy dwustrefowa klimatyzacja.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/33]

Źródło: Kia

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)