Jaguar Xj i XF otrzymają odświeżoną gamę jednostek napędowych na nowy rok modelowy

Kiedy większość producentów szykuje dla swoich konstrukcji delikatne zmiany stylistyczne, Jaguar zabiera się do nieco poważniejszych modyfikacji. W przyszłym roku pod maską modeli XF i XJ zagoszczą nowe silniki.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Kiedy większość producentów szykuje dla swoich konstrukcji delikatne zmiany stylistyczne, Jaguar zabiera się do nieco poważniejszych modyfikacji. W przyszłym roku pod maską modeli XF i XJ zagoszczą nowe silniki.

Rozpoczęcie nowego roku modelowego jest świetną okazją dla producentów na odświeżenie swojej gamy aut. Brytyjski producent przywita 2013 kilkoma nowymi silnikami, które dzięki mniejszej pojemności i liczbie cylindrów będą sporo lżejsze i oszczędniejsze niż dostępne dotychczas. Do lamusa powoli odchodzą też wykorzystywane do tej pory w Jaguarach 6-biegowe automaty.

Obraz

Powiększy się gama jednostek wysokoprężnych modelu XF. 2,2-litrowy diesel będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. Zamiast dotychczasowych 190 osiągnie 163 lub 200 KM. W ofercie ponownie pojawi się V-szóstka, która osiągać będzie 340 KM i zastąpi wolnossący motor V8. Gamę uzupełni czterocylindrowy dwulitrowiec z turbodoładowaniem, który rozwinie 240 KM. Model XFR będzie napędzany przez ten sam silnik, co dotychczas.

Zmiany zajdą również w modelu XJ. Zniknie wolnossące V8 na rzecz doładowanej V6, która w przyszłości ma trafić do modelu F-Type. W przypadku flagowej limuzyny Jaguara znane są również wstępne osiągi. Przyspieszenie z nowym silnikiem będzie słabsze o 0,3 sekundy, jednak strata nie będzie dla właściciela tak dotkliwa, jeżeli przy okazji zaoszczędzi on 2 l na każde przejechane 100 km.

Obraz

Do wszystkich aut z roku modelowego 2013 trafią nowe, 8-biegowe automaty, które dzięki systemowi start and stop pozwolą na dalsze oszczędności. Obu przyszłorocznych modeli można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Z pierwszych informacji wynika, że w salonach pojawią się już na przełomie sierpnia i września.

Źródło: 12

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥