Jaguar Xj i XF otrzymają odświeżoną gamę jednostek napędowych na nowy rok modelowy
Kiedy większość producentów szykuje dla swoich konstrukcji delikatne zmiany stylistyczne, Jaguar zabiera się do nieco poważniejszych modyfikacji. W przyszłym roku pod maską modeli XF i XJ zagoszczą nowe silniki.
29.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:21
Kiedy większość producentów szykuje dla swoich konstrukcji delikatne zmiany stylistyczne, Jaguar zabiera się do nieco poważniejszych modyfikacji. W przyszłym roku pod maską modeli XF i XJ zagoszczą nowe silniki.
Rozpoczęcie nowego roku modelowego jest świetną okazją dla producentów na odświeżenie swojej gamy aut. Brytyjski producent przywita 2013 kilkoma nowymi silnikami, które dzięki mniejszej pojemności i liczbie cylindrów będą sporo lżejsze i oszczędniejsze niż dostępne dotychczas. Do lamusa powoli odchodzą też wykorzystywane do tej pory w Jaguarach 6-biegowe automaty.
Powiększy się gama jednostek wysokoprężnych modelu XF. 2,2-litrowy diesel będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. Zamiast dotychczasowych 190 osiągnie 163 lub 200 KM. W ofercie ponownie pojawi się V-szóstka, która osiągać będzie 340 KM i zastąpi wolnossący motor V8. Gamę uzupełni czterocylindrowy dwulitrowiec z turbodoładowaniem, który rozwinie 240 KM. Model XFR będzie napędzany przez ten sam silnik, co dotychczas.
Zmiany zajdą również w modelu XJ. Zniknie wolnossące V8 na rzecz doładowanej V6, która w przyszłości ma trafić do modelu F-Type. W przypadku flagowej limuzyny Jaguara znane są również wstępne osiągi. Przyspieszenie z nowym silnikiem będzie słabsze o 0,3 sekundy, jednak strata nie będzie dla właściciela tak dotkliwa, jeżeli przy okazji zaoszczędzi on 2 l na każde przejechane 100 km.
Do wszystkich aut z roku modelowego 2013 trafią nowe, 8-biegowe automaty, które dzięki systemowi start and stop pozwolą na dalsze oszczędności. Obu przyszłorocznych modeli można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Z pierwszych informacji wynika, że w salonach pojawią się już na przełomie sierpnia i września.