Jaguar XJ Ultimate (2013) - luksus ponad wszystko [Pekin 2012]

Na targach motoryzacyjnych w Pekinie Jaguar pokazał specjalną wersję swojej limuzyny. Model XJ Ultimate oprócz zmian stylistycznych ma przede wszystkim udogodnienia w zakresie komfortu dla podróżujących w drugim rzędzie. Modyfikacje dotyczą głównie wyposażenia, ale również konstrukcji zawieszenia auta.

Jaguar XJ UltimateJaguar XJ Ultimate
Piotr Ślusarczyk

Na targach motoryzacyjnych w Pekinie Jaguar pokazał specjalną wersję swojej limuzyny. Model XJ Ultimate oprócz zmian stylistycznych ma przede wszystkim udogodnienia w zakresie komfortu dla podróżujących w drugim rzędzie. Modyfikacje dotyczą głównie wyposażenia, ale również konstrukcji zawieszenia auta.

Jaguar XJ Ultimate bazuje na standardowym modelu XJ, ale w jego przedłużonej wersji z większym rozstawem osi. Pod maską auta znajduje się najmocniejszy dostępny silnik, czyli 5,0-litrowe benzynowe V8 wspomagane kompresorem i sprzężone z 8-biegowym automatem. Motor generuje aż 510 KM i 625 Nm. Brytyjczycy zmienili też nastawy zawieszenia, aby podróż dla pasażerów drugiego rzędu była maksymalnie komfortowa.

Z zewnątrz odmianę Ultimate wyróżniają specjalnie dla niej przygotowane, dwukolorowe felgi Maroa w rozmiarze 20 cali, wykończone na wysoki połysk końcówki układu wydechowego wykonane ze stali nierdzewnej, przemodelowane wloty powietrza oraz subtelny napis Ultimate.

Jaguar XJ Ultimate
Jaguar XJ Ultimate

Zdecydowanie więcej dzieje się we wnętrzu auta, a konkretnie w drugim rzędzie siedzeń. Nie ma tam zwykłej kanapy, ale dwa skórzane fotele z elektryczną regulacją ustawienia, opcją wentylacji oraz masażu lędźwiowego. Przed pasażerami zasiadającymi na tych miejscach znajdują się z kolei iPady ostatniej generacji i sprzężone z nimi bezprzewodowe klawiatury.

Co więcej, powyżej urządzeń firmy Apple są monitory do zarządzania systemem multimedialnym auta. W jego skład wchodzi 20-głośnikowy system audio, sygnowany znakiem brytyjskich specjalistów w zakresie dźwięku - przedsiębiorstwa Meridian, oraz bezprzewodowe słuchawki, gdy pasażer nie będzie chciał, aby szofer wiedział, czego ten lubi słuchać.

Jaguar XJ Ultimate
Jaguar XJ Ultimate

Dopełnieniem tak wyposażonego wnętrza jest wykończony na fortepianową czerń aluminiowy stolik, który wysuwa się za dotknięciem jednego przycisku. Na stoliku można nie tylko pracować lub oddawać się rozrywce, ale również napić szampana, który może mrozić się w stylowej chłodziarce zamontowanej pomiędzy tylnymi fotelami. Całe wnętrze Jaguara XJ Ultimate, aby dołożyć ostatecznego szlifu, podświetlane jest diodami LED.

Cena auta w USA to 155 000 dol. (niecałe 500 000 zł), co wydaje się niewygórowaną kwotą jak za tak luksusową limuzynę z mocną jednostką napędową. Na rynek amerykański zostanie przeznaczone jedynie 30 egzemplarzy auta. Tam ekskluzywnym kolorem dla edycji Ultimate będzie Black Amethyst. Na razie nie wiadomo, ile sztuk będzie można kupić w innych krajach. Wiadomo natomiast, że na pewno rozejdą się one w mgnieniu oka.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Jaguar XJ Ultimate
  • Obraz
  • Obraz
  • Jaguar XJ Ultimate
  • Obraz
  • Obraz
  • Jaguar XJ Ultimate
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: GTSpirit

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀