Poradniki i mechanikaIdealne kombi na wakacyjny wyjazd. Przegląd modeli z dużymi kuframi

Idealne kombi na wakacyjny wyjazd. Przegląd modeli z dużymi kuframi

Kia Ceed SW może pochwalić się naprawdę sporym bagażnikiem.
Kia Ceed SW może pochwalić się naprawdę sporym bagażnikiem.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Aleksander Ruciński

06.06.2021 09:50, aktual.: 14.03.2023 16:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W życiu wielu kierowców przychodzi moment, w którym pojemność bagażnika zaczyna odgrywać jedną z kluczowych ról przy wyborze nowego auta. Sądząc po tym, jak obecnie wyglądają nasze ulice, wybór pada głównie na SUV-y. Czy słusznie? Poznajcie 6 praktycznych modeli, które mogą być dla nich świetną alternatywą.

Analizując współczesną ofertę producentów zapewne zauważycie, że rynek został zdominowany przez wszelkiej maści SUV-y i crossovery, zachwalane często jako idealne auta rodzinne. Jeśli jednak odstawicie emocje na bok i skupicie się na czysto obiektywnych kwestiach, przyznacie, że najlepszą opcją na długie wycieczki z rodziną wciąż pozostają auta z nadwoziem kombi.

Powodów jest kilka - począwszy od lepszego prowadzenia, poprzez niższe zużycie paliwa, a skończywszy na przestrzeni ładunkowej. Pod względem jej ukształtowania i rzeczywistej pojemności klasyczne kombi wciąż wygrywają bowiem z wieloma SUV-ami, szczególnie gdy mowa o autach z niższych segmentów rynku. Przykłady znajdziecie poniżej:

Škoda Fabia Combi

Obraz
Obraz;

Fabia Combi to najmniejszy przedstawiciel tego gatunku dostępny na polskim rynku, a od czasu gdy Renault zrezygnowało z Clio Grandtour, także jedyny. Obecna generacja schodzi z rynku, ale nie ma powodów do zmartwień, gdyż Czesi pracują już nad następcą. Poza tym auto wciąż jest dostępne w salonach, stanowiąc świetną propozycję dla mniejszych rodzin z uwagi na 530-litrowy bagażnik.

To wynik, którego może pozazdrościć niejeden większy konkurent, nieosiągalny dla innych przedstawicieli segmentu B. Co więcej, po złożeniu kanapy wartość ta wzrasta do 1395 litrów. W cenie startującej z poziomu 56 500 zł, Fabia jest nie do pobicia pod względem przeliczenia litrów na złotówki.

Kia Ceed SW

Obraz
Obraz;

Chętni na nowego Ceeda z nadwoziem kombi mają do wyboru aż dwa warianty - sportowo nacechowanego Proceeda lub klasycznego Ceeda SW, który jest mniej urodziwy, ale przez to znacznie bardziej praktyczny. Jego bagażnik pomieści bowiem aż 625 litrów ładunku, a po złożeniu kanapy nawet 1642 litry.

A przecież wciąż mówimy o zwyczajnym kompakcie, który w dodatku jest jedną z najtańszych propozycji w swoim segmencie. Chętni na takiego Ceeda muszą przygotować co najmniej 71 990 zł - na tyle bowiem wyceniono wersję ze 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDI.

Škoda Octavia Combi

Obraz
Obraz;

W tym zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć przerośniętego kompaktu, którego każda generacja może pochwalić się imponującą przestrzenią ładunkową. W najnowszej, czwartej już odsłonie, Czesi przeszli jednak samych siebie, tworząc kufer o pojemności 640-litrów.

Z drugiej jednak strony taki wyniki nie powinien dziwić, gdyż z długością 4689 mm, Octavia wkracza w rewiry segmentu D. Niestety znajduje to swoje odzwierciedlenie także w cenach, gdyż auto jest zauważalnie droższe od wspomnianego Ceeda. Ceny startują z poziomu 89 100 zł.

Volkswagen Passat Variant

Obraz
Obraz;

Poszukując dużego kombi trzeba rozważyć Passata, który zawsze mógł pochwalić się sporym bagażnikiem. Wraz z kolejnymi generacjami przestrzeń ładunkowa sukcesywnie rosła i teraz, w ostatniej odsłonie wynosi aż 650 litrów.

Klienci potrafią do docenić. Auto cieszy się na tyle dużą popularnością, że jego kolejna generacja będzie oferowana wyłącznie z nadwoziem kombi. Póki co w salonach mamy jednak jeszcze odsłonę B8, której ceny startują od 108 490 zł.

Škoda Superb Combi

Obraz
Obraz;

Trzecia skoda, a przy okazji największy kufer w tym zestawieniu to najlepszy dowód, że Czesi wyspecjalizowali się w wielkich bagażnikach. Superb to model pierwszego wyboru dla wszystkich poszukujących dużego auta za rozsądną cenę. 660 litrów na co dzień jest więcej niż wystarczającą wartością, a w razie potrzeby można złożyć kanapę i zyskać aż 1950 litrów tymczasowo zmieniając auto w kampera lub dostawczaka. Cena? Kiedyś było taniej, teraz trzeba przyszykować minimum 109 650 zł.

Mercedes Klasy E

Obraz
Obraz;

Przynależność do wyższego segmentu rynku (w tym przypadku E) wcale nie musi oznaczać największego bagażnika. Klasa E pomieści 640 litrów, a więc mniej niż Superb czy Passat, lecz mimo to wciąż jest bezkonkurencyjna w swojej kategorii. Warto odnotować, że poprzednia generacja bardziej wyróżniała się na tym polu, mieszcząc 695 litrów.

Mercedesy, przynajmniej w pierwszych latach od opuszczenia fabryki, rzadko jednak są wykorzystywane w roli transporterów, więc projektanci ostatniego wydania skupili się na innych aspektach. Ubyło trochę bagażnika, lecz tył zyskał ciekawsze kształty. Wzrosła też cena - dziś za podstawowe wydanie trzeba wyłożyć 245 600 zł.

*Wszystkie wymienione w tekście wartości pochodzą z oficjalnych danych technicznych publikowanych przez producentów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)