Hyundai Elantra (2015) oficjalnie zaprezentowany

Hyundai zaprezentował swojego kompaktowego sedana w nowej odsłonie.

Hyundai Elantra (2015) oficjalnie zaprezentowany
Mariusz Zmysłowski

09.09.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:29

Elantra, a właściwie jej bliźniaczy model Avante został przedstawiony przed oficjalną publiczną premierą na targach samochodowych we Frankfurcie. Pojazd urósł w każdą stronę w stosunku do swojego poprzednika. Jest teraz 20 mm dłuższy, 25 mm szerszy i 5 mm wyższy. Co ciekawe, niezmieniony został rozstaw osi. Mierzy on 2700 mm.

Obraz

Istotne zmiany w stosunku do poprzednika zaszły też w wyglądzie. Reflektory zostały spłaszczone, dzięki czemu teraz są smuklejsze. Hyundai zachował pasek LED-owy do jazdy dziennej, ale zdecydowanie go przemodelował. Jego kształt jest teraz prostszy niż w poprzedniej generacji tego auta. Smuklejsze jest także całe nadwozie. To prawdopodobnie efekt wydłużenia karoserii i nadania jej bardziej wyrazistych kształtów.

Opadająca linia dachu może przynieść negatywny efekt dla komfortu pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Przestrzeni nad głowami może brakować szczególnie wysokim osobom, co jest nie lada problemem w tak dynamicznie wyglądających autach, ze względu na sufit obniżający się już od słupka B. Na razie w przypadku Elantry jest to jednak wróżenie z fusów - przekonamy się jak jest w praktyce, gdy sami zasiądziemy w Elantrze.

Obraz

Na razie znana jest jedynie specyfikacja Avante w wersji przeznaczonej na rynek koreański. Prawdopodobnie globalna wersja będzie pod względem gamy silników zbliżona lub bardzo podobna. W Korei oferowany ma być 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 136 KM. Dostępny będzie też wolnossący motor benzynowy o identycznej pojemności skokowej. Będzie on rozwijał 132 KM. Na szczycie znajdzie się 2-litrowy silnik o mocy 149 KM. Ciekawą opcją będzie również 120-konny silnik 1.6 przystosowany do użycia LPG.

Hyundai stosuje w segmencie wozów kompaktowych podobną strategię co Toyota. Producent oddzielił swojego hatchbacka od sedana nazwami i oferuje je jako osobne modele. i30 i Elantra to zatem układ podobny do tego, który reprezentuje Auris i Corolla.

Schodząca ze sceny Elantra nieco odstawała od konkurencji pod względem wykonania oraz gamy silnikowej. Wolnossący silnik jest zdecydowanie za słaby jak na ten wóz, co byłoby do wybaczenia, gdyby w ramach kompromisu oferował przyzwoite zużycie paliwa. Czy Hyundai wyciągnie wnioski z ocen poprzednika? Przekonamy się już wkrótce. Skoro udało się z i10 zrobić świetny, bardzo europejski samochód, może dni chwały przyjdą także dla Elantry.

Hyundai Elantra (2015) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/17]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)