Gangus się sprzedał. Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG “Hammer” ma nowego właściciela

1 z 12 unikatowych egzemplarzy niemieckiego samochodu, który w swoich czasach dorównywał osiągom superautom, a ceną przewyższał Rolls Royce-a, został sprzedany na aukcji RM Sotheby’s w Londynie. Osiągnął cenę 207,5 tys. funtów, czyli ok. 1,03 mln zł.

Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG "Hammer" został sprzedany za ok. 1,03 mln zł
Mercedes-Benz 300 CE 6.0 AMG "Hammer" został sprzedany za ok. 1,03 mln zł
Źródło zdjęć: © RM Sotheby's
Filip Buliński

28.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:33

Kilka tygodni temu pisałem o wyjątkowym Mercedesie 300 CE 6.0 AMG “Hammer”, który miał zagościć na aukcji RM Sotheby’s w Londynie 24 października. Prognozowana cena wynosiła między 180 a 220 tys. funtów. Końcowa cena zmieściła się idealnie w widełkach i zatrzymała się na 207,5 tys. funtów, co w przeliczeniu daje ponad 1 mln zł.

"Hammer" - prawdziwy gangus z krwi i kości
"Hammer" - prawdziwy gangus z krwi i kości© RM Sotheby's

Samochód jest wyjątkowy z kilku powodów. Pierwszy to liczba egzemplarzy, które opuściły fabrykę. Było ich 12. Druga to ówczesna cena. Nowy model kosztował 335 tys. marek niemieckich, czyli o 100 tys. więcej niż Testarossa. Trzeci znajduje się pod maską. Przestępczego dżentelmena napędza 6-litrowa V8-ka generująca 385 KM i 566 Nm momentu obrotowego, co gwarantuje przyspieszenie do setki w 5,4 sekundy i prędkość maksymalną 305 km/h.

Nadwozie jest delikatnie zmodyfikowane w porównaniu do W124, na którym bazuje. Zabrano gwiazdę z maski, poszerzono nadkola i dołożoną skromną lotkę na klapie bagażnika. Na pokładzie można znaleźć elektrycznie sterowane i podgrzewane kubełkowe fotele, tempomat oraz klimatyzację.

Centrum dowodzenia - za tymi sterami kierowca mógł rywalizować z superautami w latach 80. i 90.
Centrum dowodzenia - za tymi sterami kierowca mógł rywalizować z superautami w latach 80. i 90.© RM Sotheby's

Sprzedawany egzemplarz oryginalnie był biały, ale przemalowanie go na czarny kolor jedynie dodało mu charakteru. Do tej pory przejechał 78 tys. km, a większość swojego życia spędził w Japonii. W 2014 roku trafił do Europy, gdzie 3 lata później ostatni raz zmieniał właściciela i miał przeprowadzany remont.

Oprócz “gangusa” właściciela zmieniły także Lamborghini LM002 (207 tys. funtów), Iso Grifo GL Series II (230 tys. funtów), B-grupowa Lancia Delta S4 Rally (764 tys. funtów) oraz Ferrari 250 GTE 2+2 Series (404 tys. funtów).

Potężne V8 miało pojemność aż 6 litrów i generowało prawie 400 KM
Potężne V8 miało pojemność aż 6 litrów i generowało prawie 400 KM© RM Sotheby's

W sumie na aukcji wystawionych zostało 85 aut, a sprzedano 58 z nich za łączną kwotę blisko 9,3 mln funtów (ok. 46 mln zł). Najdroższym samochodem było Lamborghini Miura P400 z 1961 roku wylicytowana za 1,248 mln funtów (ponad 6,1 mln zł), natomiast najtańszym autem była Mazda RX-7 z 1994 roku sprzedana za…prawie 100 razy mniej, czyli 12,5 tys. funtów (ok. 62 tys. zł).

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)