Ford Mustang Mach-E w całej okazałości. Ma nawet 600 km zasięgu i przestronne nadwozie

Ford Mustang Mach-E w całej okazałości. Ma nawet 600 km zasięgu i przestronne nadwozie

Mach-E przypomina Mustanga w wielu detalach. Jest to jednak auto o zupełnie innym charakterze.
Mach-E przypomina Mustanga w wielu detalach. Jest to jednak auto o zupełnie innym charakterze.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
18.11.2019 10:56, aktualizacja: 13.03.2023 13:45

To prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjny ford ostatnich lat. Mustang, tyle że z nadwoziem typu SUV i elektrycznym napędem. Mach-E uosabia więc dwie cechy, których nienawidzą fani "prawdziwej" motoryzacji kochający "prawdziwego" Mustanga. Mimo to auto ma duże szanse na sukces.

Rozważania na temat słuszności takiej, a nie innej nazwy to temat na osobną rozprawę. Ford bez wątpienia włożył kij w mrowisko, przedstawiając swojego elektrycznego SUV-a jako członka rodziny mustangów. I choć Mach-E charakterem nijak nie pasuje do kultowego, amerykańskiego pony cara, nietrudno dostrzec liczne inspiracje Mustangiem nie tylko w nazwie, ale i stylistyce nadwozia.

Kształt reflektorów, charakterystyczne, tylne światła z pionowymi paskami LED, czy grill o trapezoidalnym kształcie nie pozostawiają wątpliwości co do pochodzenia elektrycznego Mustanga Mach-E. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Nowa propozycja Forda nie jest bowiem fastbackiem, lecz 4,7-metrowym SUV-em zdolnym przewieźć 5 osób i 502 litry bagażu. Co ciekawe, w dwóch bagażnikach - tylny ma 402 litry pojemności, a przedni 100.

Mniejszy kufer jest wyposażony w odpływ, dzięki czemu pozwala np. na przewożenie mokrych przedmiotów. Podobny patent znajdziemy już m.in. w crossoverze Puma. Czyżby Ford chciał zostać ulubioną marką wędkarzy? Jeśli ktoś będzie chciał wybrać się na ryby Mustangiem Mach-E, może pojechać na naprawdę odległe łowiska. Najbardziej wydajna z wersji napędzana 255-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 99 kWh ma bowiem pozwolić na przejechanie nawet 600 km na jednym ładowaniu.

Obraz
© mat.prasowe

W planach jest także tańsza odmiana z mniejszym akumulatorem. Osiągi bazowych wariantów nie będą jednak zbyt imponujące - pierwsza setka pojawi się na liczniku po około 8 sekundach. Poszukujący większych emocji powinni rozejrzeć się za ostrzejszym wydaniem GT z napędem na cztery koła i 465-konnym silnikiem, które według Forda ma być całkiem szybkie, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund. Zasięg? Około 400 km.

Warto jednak zauważyć, że nie są to jeszcze wartości sprawdzone i potwierdzone w oficjalnych testach, lecz wyliczenia przewidywane na podstawie symulacji komputerowych. Mustang Mach-E bowiem, mimo że sprawia wrażenie gotowego do produkcji, nie wyjedzie na drogi wcześniej niż pod koniec 2020 roku. Chętni mogą jednak już przygotować się do składania zamówień.

Obraz
© mat.prasowe

Na niemieckim rynku za bazowy wariant z 255-konnym motorem i baterią o pojemności 75 kWh trzeba będzie wyłożyć 46,9 tys. euro, co stanowi równowartość około 202 tysięcy złotych. Już w standardzie można liczyć na bogate wyposażenie. W futurystycznym wnętrzu, w którym główną rolę pełni centralny wyświetlacz o przekątnej 15,5 cala nie zabraknie systemu multimedialnego Sync, systemu kamer monitorujących sytuację dookoła pojazdu, systemu półautonomicznej jazdy, czy strefowej klimatyzacji. Oprócz tego klienci otrzymają pełne oświetlenie LED i 18-calowe felgi.

Odmiana z napędem na cztery koła będzie kosztować 54 tys. euro, czyli ok. 232 tys. zł. Z kolei limitowana First Edition to wydatek 66,8 tys. euro, czyli ok. 287 tys. zł. Na oficjalnie polskie ceny musimy jeszcze poczekać.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/37]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)