Donkervoort D8 GTO – pierwszy teaser

Donkervoort nie należy do najbardziej znanych firm na świecie, jednak buduje lekkie samochody sportowe już od 1978 roku. Ten holenderski producent udostępnił właśnie pierwszy teaser swojego nowego modelu D8 GTO, który możecie zobaczyć na powyższym, niewyraźnym zdjęciu.

Donkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTO
Arkadiusz Gabrysiak

Donkervoort nie należy do najbardziej znanych firm na świecie, jednak buduje lekkie samochody sportowe już od 1978 roku. Ten holenderski producent udostępnił właśnie pierwszy teaser swojego nowego modelu D8 GTO, który możecie zobaczyć na powyższym, niewyraźnym zdjęciu.

Firma Donkervoort została założona w 1978 roku przez Joopa Donkervoorta. Samochody, które produkują bazują na kultowym Lotusie Seven. Są to więc lekkie, zwrotne i szybki pojazdy przeznaczone głównie na tor, ale posiadają także homologację drogową. Zaprezentowany w 2007 roku model D8 GT posiada już zamknięte nadwozie, przez co jest praktyczniejszy w codziennym użytkowaniu.

Donkervoort D8 GT
Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT posiada 1,8-litrowy silnik Audi, który rozwija moc 270 KM i moment obrotowy na poziomie 362 Nm. Napęd na tylne koła przekazywany jest przy pomocy 5-biegowej przekładni manualnej. A wszystko to przy niewielkiej masie 650 kilogramów. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h już w 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna została oszacowana na 250 km/h.

Donkervoort D8 GTO ma być ewolucją modelu D8 GT. Jego masa powinna ulec zmniejszeniu, gdyż producent ma zamiar przy jego budowie wykorzystać włókno węglowego. Ponadto pod maską najprawdopodobniej znajdzie się 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik produkcji Audi, który możemy znaleźć w modelu TT-RS. W Audi generuje on 340 KM, a więc przy niewielkiej masie D8 GTO osiągi holenderskiego "potworka" powinny być bardzo dobre.

Niestety, jak na razie dysponujemy tylko takimi informacjami i niewyraźnym zdjęciem modelu D8 GTO. Miejmy nadzieję, że Donkervoort już niedługo zdradzi więcej szczegółów.

Źródło: Motor Authority

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów