Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych wzrosną – ubezpieczyciele muszą wykazać lepszą rentowność

Komisja Nadzoru Finansowego wysłała list do Krajowych zakładów ubezpieczeń sugerujący zmiany, które mogą zakończyć się podniesieniem składki OC i AC.

Obraz
Źródło zdjęć: © Zdjęcie lawety z [Shutterstock](http://www.shutterstock.com/pl/pic262894346/stockphotobangkokthailandmarchshowcarsdamagedinanaccidentonroadbangkokthailand.html?src=ljMthLIqGGH21_aYPZAHOg223)
Marcin Łobodziński

Komisja Nadzoru Finansowego zauważa pogorszenie rentowności sektora ubezpieczeń spowodowane wzrostem kosztów akwizycji i wyższą szkodowością, a w niektórych przypadkach nawet straty. Jednocześnie dostrzega nieadekwatnie niskie składki, nieprawidłowości w procesie taryfikacji składek oraz powstrzymywanie się firm ubezpieczeniowych przed podniesieniem cen składek ze względu na wysoką konkurencję na rynku. Niezauważone nie pozostają również kancelarie prawne, które potrafią wyegzekwować wielokrotnie wyższe odszkodowania niż zrobiłby to klient towarzystwa ubezpieczeniowego. KNF wykazuje konieczność „niezwłocznego dokładnego przeanalizowania przez zakłady ubezpieczeń procesu taryfikacji i późniejszego stosowania zatwierdzonych taryf w praktyce”. Zakłady ubezpieczeń zostały tym samym zmuszone do dokładnej analizy szkód i skalkulowania „odpowiedniej” składki dla klienta, co w praktyce oznacza rychły wzrost cen polis OC i AC.

Komisja Nadzoru Finansowego w trosce o „bezpieczeństwo” finansowe towarzystw ubezpieczeniowych wnika w to, jak duże ryzyko mają podjąć towarzystwa. Tym samym, z wolnego rynku, dzięki któremu ceny utrzymują się wciąż na przyzwoitym poziomie będziemy mieli rynek regulowany przepisami. Ostatnie zmiany, czyli wprowadzenie bezpośredniej likwidacji szkód nie spowodowały mocno odczuwalnego wzrostu cen polis, natomiast poprawiła się jakość świadczeń. Teraz na siłę i w zasadzie bez żadnego uzasadnienia towarzystwa zostaną zmuszone do podniesienia cen, ponieważ to najprostszy i najsprawniejszy sposób zaspokojenia żądań KNF.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę