Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych wzrosną – ubezpieczyciele muszą wykazać lepszą rentowność

Komisja Nadzoru Finansowego wysłała list do Krajowych zakładów ubezpieczeń sugerujący zmiany, które mogą zakończyć się podniesieniem składki OC i AC.

Obraz
Źródło zdjęć: © Zdjęcie lawety z [Shutterstock](http://www.shutterstock.com/pl/pic262894346/stockphotobangkokthailandmarchshowcarsdamagedinanaccidentonroadbangkokthailand.html?src=ljMthLIqGGH21_aYPZAHOg223)
Marcin Łobodziński

Komisja Nadzoru Finansowego zauważa pogorszenie rentowności sektora ubezpieczeń spowodowane wzrostem kosztów akwizycji i wyższą szkodowością, a w niektórych przypadkach nawet straty. Jednocześnie dostrzega nieadekwatnie niskie składki, nieprawidłowości w procesie taryfikacji składek oraz powstrzymywanie się firm ubezpieczeniowych przed podniesieniem cen składek ze względu na wysoką konkurencję na rynku. Niezauważone nie pozostają również kancelarie prawne, które potrafią wyegzekwować wielokrotnie wyższe odszkodowania niż zrobiłby to klient towarzystwa ubezpieczeniowego. KNF wykazuje konieczność „niezwłocznego dokładnego przeanalizowania przez zakłady ubezpieczeń procesu taryfikacji i późniejszego stosowania zatwierdzonych taryf w praktyce”. Zakłady ubezpieczeń zostały tym samym zmuszone do dokładnej analizy szkód i skalkulowania „odpowiedniej” składki dla klienta, co w praktyce oznacza rychły wzrost cen polis OC i AC.

Komisja Nadzoru Finansowego w trosce o „bezpieczeństwo” finansowe towarzystw ubezpieczeniowych wnika w to, jak duże ryzyko mają podjąć towarzystwa. Tym samym, z wolnego rynku, dzięki któremu ceny utrzymują się wciąż na przyzwoitym poziomie będziemy mieli rynek regulowany przepisami. Ostatnie zmiany, czyli wprowadzenie bezpośredniej likwidacji szkód nie spowodowały mocno odczuwalnego wzrostu cen polis, natomiast poprawiła się jakość świadczeń. Teraz na siłę i w zasadzie bez żadnego uzasadnienia towarzystwa zostaną zmuszone do podniesienia cen, ponieważ to najprostszy i najsprawniejszy sposób zaspokojenia żądań KNF.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów