BMW podało dane techniczne X7. Na rynku w marcu 2019
BMW podało właśnie specyfikację techniczną modelu X7. W momencie rynkowego debiutu w marcu 2019 dostępne będą dwa silniki Diesla w modelach X7 xDrive30d i X7M50d o mocach 265 i 400 KM, a także benzyniak xDrive40i o mocy 340 KM.
17.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:59
BMW X7 to pierwszy pojazd bawarskiego producenta w segmencie luksusowych SUV-ów. Do tej pory BMW nie miało w ofercie auta, które mogło stanąć w szranki z Range Roverem czy Mercedesem GLS. Podstawowym kryterium, które daje przepustkę do garażu najbogatszych ludzi na świecie są rozmiary. W przypadku X7 jest to: 5151 mm długości, 2000 mm szerokości i 1805 wysokości. Na ulicy nie da się nie zauważyć tego auta. Do X7 zaproponowano felgi w rozmiarach od 20 do 22 cali, ale ogromny rozstaw osi wynoszący 3105 mm sprawia, że tak wielkie obręcze wyglądają proporcjonalnie.
Jako jeden z nielicznych na świecie miałem okazję obejrzeć ten samochód na żywo, jeszcze przed jego premierą. X7 robi wrażenie swoją potęgą. Nowocześnie zaprojektowany, ale nadal nawiązujący do tradycyjnego kształtu grill jest rozmiarów małego województwa, czym zaimponuje każdemu, kto zobaczy go we wstecznym lusterku. A zobaczy go z daleka, za sprawą bardzo skutecznych reflektorów. W standardzie dla X7 BMW proponuje parę lamp diodowych, ale za dopłatą dostępne są światła laserowe, które zamieniają noc w dzień.
Linia boczna ma niezłe proporcje, ale trzeba odejść od auta kilka kroków, żeby objąć wzrokiem całość. Wielkie gabaryty będą sprawiały kłopoty na ulicach europejskich miast, ale w USA, Rosji czy Chinach od lat miłośnicy potężnych samochodów korzystają z przystosowanej dla nich infrastruktury.
Tył karoserii musiał sprawić spory kłopot projektantom, bo w branży moto trudno zagospodarować tak wielką powierzchnię, a przy tym nie zaburzyć linii auta. Tym razem wyszło świetnie. Jadąc za X7 nie będziemy mieli wątpliwości, że to BMW. Charakterystyczny kształt tylnych świateł kojarzy się wyłącznie z tą marką.
BMW X7 – wnętrze i bagażnik
W ogromnej kabinie BMW X7 znalazło się miejsce dla trzech rzędów siedzeń i sporego bagażnika. Na przestrzeni tej spokojnie można było zmieścić cały sektor krzeseł stadionowych, ale tu chodzi o komfort. Klient decyduje, czy w drugim rzędzie chce mieć kanapę dla trojga, czy dwa kapitańskie miejsca. Co ważne dla tych, którzy trafią do trzeciego rzędu, znajdą tam podłokietniki, uchwyty na kubki i gniazda USB – czyli wszystko, czego trzeba dzisiejszemu pasażerowi. Warto też dodać, że wszystkie fotele są regulowane elektrycznie.
Na statycznej prezentacji, którą zorganizowano w Warszawie kilka dni temu, a do tego momentu musiała zostać tajemnicą uczestników, kilka osób mogło oglądać wnętrze nowego X7. Zwykle na tego typu wydarzeniach czeka się w kolejce, aby móc swobodnie zająć miejsce w aucie i się po nim rozejrzeć. W tym przypadku, nawet kilka osób siedzących w kabinie nie zaburzało swoich stref komfortu, a ludzie zaglądający do bagażnika obserwowani z fotela kierowcy zdawali się być w innych strefach czasowych.
Za kierownicą X7, nawet jeśli jest zaparkowane w hotelu, można być odizolowanym od otoczenia. Akustyczne szyby i materiały użyte wewnątrz tłumią większość dźwięków, a w pełni cyfrowe wyświetlacze poniekąd przenoszą kierowcę do cyberprzestrzeni. Zestaw wskaźników i monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala obsługuje system BMW Operating System 7.0. Można nim sterować za pomocą komend (póki co w języku angielskim) lub też poprzez gesty, dotyk i kontroler iDrive. Podstawowe funkcje komputera wywołamy za sprawą przycisków na kierownicy.
Deska rozdzielcza gwarantuje poczucie, że obcujemy z bardzo drogim autem. Jakość i sposób połączenia wysokiej klasy materiałów, jak skóra, drewno i aluminium zadowoli najbardziej wybrednych. Od liczby konfiguracji wnętrza można dostać zawrotów głowy, ale zapewne urządzanie tego wnętrza sprawi klientowi niemałą przyjemność.
Ciekawym rozwiązaniem jest też BMW Digital Key, który umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.
Nie zapomniano też o bagażniku. Może mieć on od 326 do 2120 l w zależności od tego, ile osób chcemy zabrać na pokład.
BMW X7 – wyposażenie standardowe, opcjonalne i pakiety
Klienci, którzy planują zamówić BMW X7, muszą się nastawić na serię trudnych wyborów, ponieważ lista wyposażenia i dodatków wydaje się nie mieć końca, Wspomnę jedynie, że do wyboru jest zestaw Pure Excellence, albo pakiet sportowy M lub też oferta BMW Individual.
Elementy, które warto mieć w nowym X7, to 5-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, elementy obsługi z aplikacjami szklanymi, system audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound oraz system rozrywki dla siedzących z tyłu.
Każdy egzemplarz opuszczający amerykańską fabrykę w Spartanburgu ma na pokładzie pneumatyczne zawieszenie obu osi i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów. Dopłacić trzeba za m.in. aktywny układ kierowniczy i Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, asystent parkowania, w tym kamerę cofania z asystentem cofania.
Na liście opcji znajdziemy też pakiet Offroad, który umożliwia wybór trybów jazdy xSand, xGravel, xRocks ixSnow. Wersja M50d została wyposażona przez BMW w sportowy mechanizm różnicowy.
Oprócz tego wszystkiego, nowoczesne auto musi mieć tez szereg asystentów, które wspierają kierowcę, w tym przypadku (w zależności od rynku) możemy dostać m.in. aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, asystenta kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, asystenta pasa ruchu i ochronę przed kolizją boczną, asystenta omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd, a oprócz tego - kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up.
BMW X7 - silniki, zużycie paliwa, emisja CO2 - dane producenta
BMW X7xDrive40i | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Pojemność silnika | 2998 cm3 |
Moc maksymalna | 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 450 Nm przy 1500-5200 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,1 s |
Prędkość maksymalna | 245 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 9-8,7 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 205-198 g/km |
BMW X7xDrive30d | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Pojemność silnika | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 195 kW / 265 KM przy 4000 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 620 Nm przy 2000-2500 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7 s |
Prędkość maksymalna | 227 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 6,8-6,5 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 178-171 g/km |
BMW X7M50d | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Pojemność silnika | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 294 kW / 400 KM przy 4400 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 760 Nm przy 2000-3000 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,4 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 7,4-7,0 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 193-185 g/km |
BMW X7xDrive40i | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Pojemność silnika | 2998 cm3 |
Moc maksymalna | 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 450 Nm przy 1500-5200 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,1 s |
Prędkość maksymalna | 245 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 9-8,7 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 205-198 g/km |
BMW X7xDrive30d | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Pojemność silnika | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 195 kW / 265 KM przy 4000 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 620 Nm przy 2000-2500 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7 s |
Prędkość maksymalna | 227 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 6,8-6,5 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 178-171 g/km |
BMW X7M50d | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Pojemność silnika | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 294 kW / 400 KM przy 4400 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 760 Nm przy 2000-3000 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,4 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 7,4-7,0 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 193-185 g/km |
BMW X7xDrive40i | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Pojemność silnika | 2998 cm3 |
Moc maksymalna | 250 kW / 340 KM przy 5500-6500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 450 Nm przy 1500-5200 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,1 s |
Prędkość maksymalna | 245 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 9-8,7 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 205-198 g/km |
BMW X7xDrive30d | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Pojemność silnika | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 195 kW / 265 KM przy 4000 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 620 Nm przy 2000-2500 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7 s |
Prędkość maksymalna | 227 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 6,8-6,5 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 178-171 g/km |
BMW X7M50d | |
---|---|
Liczba i układ cylindrów | R6 |
Rodzaj paliwa | Olej napędowy |
Pojemność silnika | 2993 cm3 |
Moc maksymalna | 294 kW / 400 KM przy 4400 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 760 Nm przy 2000-3000 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna Steptronic |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,4 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym | 7,4-7,0 l/100 km |
Semisja CO2 w cyklu mieszanym | 193-185 g/km |
Powyżej wymieniłem dane modeli oferowanych w momencie wejścia BMW X7 na rynek.