BMW M8 zadebiutowało jako coupe i kabriolet. Ma też jeszcze mocniejszą wersję
Wreszcie jest, a raczej są. BMW wprowadza do oferty aż cztery wersje długo oczekiwanego M8. Oto gran turismo o osiągach supersamochodu, które jest bardzo bliskie temu, co Bawarczycy oferowali od lat w innych modelach.
05.06.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:47
Już od samej premiery nowej serii 8 było wiadomo, że topowa odmiana M8 jest już przygotowywana. Fani marki nie mogli się doczekać i trzeba przyznać, że powstał samochód typowy dla BMW i jego oddziału M. Standardowe odmiany serii 8 to (wbrew temu, co czasem twierdzą sami Bawarczycy) przede wszystkim luksusowe gran turismo, a nie ostry samochód na tor. Tak samo jak limuzyny z serii 3 czy 5, które jednak w topowej wersji zmieniają się w bardziej wyczynowe maszyny.
Również charakter "ósemki" ma się zmienić po dodaniu litery M na początku. Wystarczy wspomnieć, że M8 (zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet) napędzane jest tym samym podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l co M5. Oznacza to 600 KM i 750 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w imponujące 3,3 s (lub 3,4 s w przypadku kabrioletu).
Na tym jednak nie koniec. BMW przygotowało też jeszcze mocniejsze odmiany. Obie opcje nadwoziowe M8 dostępne są w wersji Competition, w której silnik podkręcono do 625 KM. W efekcie coupe osiąga "setkę" po 3,2 s, a kabriolet po 3,3 s.
Również reszta układu napędowego jest blisko spokrewniona z tym z BMW M5. To oznacza, że choć M8 jest standardowo czteronapędowe, to można włączyć tryb 2WD, w którym moc trafia tylko na tylne koła. Sportowe GT z Bawarii ma też aktywne zawieszenie stworzone z myślą o osiągach, a elektronika ma tryb, w którym pozwala na zabawę w poślizgach. Odmiana M8 jest też sztywniejsza od standardowej serii 8.
Oczywiście, jak przystało na samochód sportowy, zadbano też o odpowiednie hamulce, które mają dwa tryby pracy – jeden ma być bardziej komfortowy, a drugi pozwalać na lepsze wyczucie i bardziej bezpośrednie wrażenia. Co więcej w opcji dostępne są hamulce węglowo-ceramiczne.
BMW M8 to topowa odmiana "ósemki", a zatem jest też bogato wyposażona już w standardzie. To oznacza m.in. wyświetlacz przezierny (HUD) czy asystentów jazdy i parkowania.