BMW i8 - przedprodukcyjne zmiany i kolejne zdjęcia

Jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów BMW, czyli model BMW i8, został kolejny raz przyłapany w mocnym kamuflażu podczas testów drogowych.

Obraz
Rafał Warecki

Jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów BMW, czyli model BMW i8, został kolejny raz przyłapany w mocnym kamuflażu podczas testów drogowych.

Samochód mający efektywnie łączyć ekologię i sportowe możliwości według zapewnień BMW trafi do sprzedaży jeszcze w 2013 roku, nic więc dziwnego, że w ostatnich miesiącach zdjęć z testów nowego BMW i8 nie brakuje. To zapewne ostatnie szlify przed premierą wersji produkcyjnej i przygotowaniem parku maszynowego do produkcji.

Zmiany dotyczą nie tylko strony technicznej pojazdu, auto przeszło też drobne modyfikacje stylistyczne. Niektóre rozwiązania zaprezentowane w koncepcie były przeznaczone do odstrzału, teraz zostały takie detale jak kosmetyka reflektorów, klamek, zderzaków czy innych elementów poszycia. Nie dziwi też całkowita przebudowa koncepcyjnej kabiny - wnętrza znane z prototypów bardzo rzadko znajdują swoje odzwierciedlenie w rzeczywistej produkcji i tak samo będzie z BMW i8. Jak widać po szczątkowych zdjęciach, deska rozdzielcza będzie przypominać tę z dostępnych obecnie modeli.

Nic nie zmieniło się w kwestii układu napędowego. Głównym źródłem mocy będzie umieszczona centralnie trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o litrażu 1,5 napędzająca koła tylne (220 KM), zestawiona z motorem elektrycznym przy osi przedniej (129 KM). Charakterystyka łańcucha napędowego ma pozwalać osiągnąć sumę, czyli 349 KM i spory zapas (około 550 Nm) momentu obrotowego, czym zarządzać będzie odpowiednio zestrojona przekładnia bezstopniowa. Moment obrotowy ma trafiać zależnie od życzenia kierowcy na jedną z osi lub obie naraz.

Lekka konstrukcja BMW i8 szeroko wykorzystująca stopy aluminium i kompozyty CFRP pozwoli rozwinąć pierwsze 100 km/h w około 4,9 s oraz utrzymywać średnie zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Foto: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy