BMW i8 - znamy najważniejsze dane techniczne!

Odkąd BMW zabrało się za budowę sportowej hybrydy, zwróciło na siebie sporą uwagę. Co jakiś czas serwisy internetowe informują o kolejnych testach modelu i8. Ostatnio wyciekły pierwsze informacje, które możemy uznać za wiarygodne.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Odkąd BMW zabrało się za budowę sportowej hybrydy, zwróciło na siebie sporą uwagę. Co jakiś czas serwisy internetowe informują o kolejnych testach modelu i8. Ostatnio wyciekły pierwsze informacje, które możemy uznać za wiarygodne.

W stosunku do danych technicznych podawanych przed miesiącem niektóre uległy zmianie, część z nich została również uzupełniona. Sam sposób napędzania samochodu już na pierwszy rzut oka wydaje się dość skomplikowany. Od początku było wiadomo, że napęd stanowić będzie silnik elektryczny napędzający koła przednie współpracujący z 3-cylindrową, 1,5-litrową jednostką spalinową przenoszącą moc i moment obrotowy na tylną oś. Komputer pokładowy pozwoli na wybór między trybem przednio-, tylno-, lub czteronapędowym. Przeniesienie napędu wyjątkowo będzie stanowić 4-biegowa skrzynia biegów. Pozostałe auta serii i mają być wyposażone w przekładnię bezstopniową.

Pierwsze plotki mówiły o mocy oscylującej w okolicach 350 KM, jednak jak się okazuje współpraca obu jednostek da efekt w postaci 398 KM. Moment obrotowy wyniesie, z godnie z przewidywaniami, 550 Nm. Masa samochodu ma się równać około 1450 kg, co biorąc pod uwagę fakt, że napęd elektryczny nie należy do lekkich, jest niezłym wynikiem. Taka kombinacja ma zapewnić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicach 4,9 s oraz prędkość maksymalną przekraczającą 250 km/h.

Obraz
Obraz

BMW i8 jest samochodem, który ciężko jest porównać do jakiejkolwiek produkowanej już konstrukcji. Jest to samochód jedyny w swoim rodzaju, w którym żadne ze źródeł napędu nie jest tym przeważającym. Owszem, silnik spalinowy jest mocniejszy od elektrycznego (225 KM wobec 173 KM), jednak nie ma on na tyle dużej pojemności, aby uznać go za ważniejszy. Ciężko go zatem porównać z Audi R8, a także nie sposób ustawiać go obok czysto elektrycznej Tesli. Czym zatem będzie i8?

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: CARMagazine

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy