BMW i8 w wersji produkcyjnej - testy trwają [wideo]

BMW poważnie zabrało się za rozwój technologii ekologicznych w swoich samochodach. Od jakiegoś czasu motoryzacyjny światek jest informowany o kolejnych testach bawarskich hybryd serii i. Tym razem przyłapany został model i8.

Obraz
Piotr Wereszczyński

BMW poważnie zabrało się za rozwój technologii ekologicznych w swoich samochodach. Od jakiegoś czasu motoryzacyjny światek jest informowany o kolejnych testach bawarskich hybryd serii i. Tym razem przyłapany został model i8.

Samochód na zdjęciach różni się nieco od innych wyszpiegowanych egzemplarzy. Widać to najlepiej w umiejscowieniu lusterek i budowie tylnego zderzaka. Auto ciągle ewoluowało, tym razem jednak wiadomo, że jest to już wersja produkcyjna. Bardzo dużo pracy poświęcono aerodynamice, co po części może być przyczyną kosmicznego wyglądu. W celu poprawy osiągów  znacznie zmniejszono również masę – prawie każdy element nadwozia, jak i wnętrza został maksymalnie odchudzony. To bardzo ważny zabieg mając na uwadze walkę z dużo mocniejszym Audi R8.

Warto poświęcić uwagę napędowi nowego BMW. Tylna oś ma być wprawiana w ruch dzięki mocno wysilonej, spalinowej jednostce R3. Silnik wspomagany przez turbosprężarkę będzie produkował 223 KM z 1,5 litra pojemności. Napęd przedniej osi zapewni silnik elektryczny, który w nieco zmodyfikowanej wersji ma zostać przejęty z modelu i3. Duet ma generować 354 KM i 550 Nm. Producent podaje, że realne spalanie będzie wahać się w granicach 5-7 l, nawet przy agresywnej jeździe.

Co raz więcej producentów zwraca się ku napędom hybrydowym jako alternatywie dla tradycyjnego silnika spalinowego. BMW modelem i8 rozpoczyna nowy rozdział hybrydowej historii. Na efekty pozostaje nam poczekać przynajmniej do końca roku 2013.

BMW i8 Hybrid Sports Coupe

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Źródło: BMWCarscoopCarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy