Najnowsze informacje na temat BMW‑i3 oraz BMW‑i8!

Kilka godzin temu informowaliśmy Was o konferencji BMW, która ma na celu oficjalne wprowadzenie na rynek nowej marki BMW-i. Mamy już oficjalne informacje uzupełniające ostatnie wieści.

BMW i8
BMW i8
Rafał Warecki

29.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:05

Kilka godzin temu informowaliśmy Was o konferencji BMW, która ma na celu oficjalne wprowadzenie na rynek nowej marki BMW-i. Mamy już oficjalne informacje uzupełniające ostatnie wieści.

Samochody oferowane przez zielony odłam BMW będą połączeniem ekologii i tego z czego podstawowe modele bawarskie producenta słyną - świetnymi właściwościami trakcyjnymi i dobrymi osiągami. Tak jak zapowiadano wcześniej w ofercie pojawią się najpierw modele i3 oraz i8, które zadebiutują na tegorocznych targach we Frankfurcie i trafią do sprzedaży w 2013 roku.

The new electric BMW i3 Concept

BMW-i3 czyli małe, miejskie auto bazujące na koncepcie MegaCity Vehicle będzie napędzane silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi, który dostarczy na koła 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Przy masie 1250 kg pozwoli to osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekund i rozpędzić się do 150 km/h. Auto będzie przeznaczone do przewozu 4 pasażerów i 200 litrów bagażu. Na jednym ładowaniu możliwy do pokonania dystans ma wynosić maksymalnie 225 km, przy użytkowaniu codziennym (w mieście) zasięg ten spada do około 160 km.

BMW i3
BMW i3

Aby oferta była przekrojowa w drugim autem będzie typowo sportowe coupe 2+2, czyli BMW-i8 oparte na Vision Efficient Dynamics. Zastosowany w nim elektryczno-spalinowy układ napędowy składać się będzie z takiej samej jednostki jak w i3 (przy przedniej osi) oraz trzycylindrowego, turbodoładowanego motoru benzynowego o pojemności 1,5 litra (do napędu tylnych kół). Jednostka spalinowa będzie generować 220 KM i 300 Nm, co w połączeniu z wartościami od silnika elektrycznego da już całkiem pokaźną liczbę koni mechanicznych i niutonometrów.

Konstrukcje nośne mają być oparte na wykorzystaniu CFRP (tworzywa sztuczne wzmacniane włóknami węglowymi), a więc stosunkowo lekkich i sztywnych materiałów, które mają otaczać także przestrzeń przeżycia. Prędkość maksymalną i8 ograniczono elektronicznie do 250 km/h, a czas przyspieszenia 0-100 km/h jest szacowany na 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 3 litry na 100 kilometrów przy czym 35 km będzie można pokonać wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego. Samochód ma cechować się świetnym właściwościami trakcyjnymi, dlatego 1450 kg masy własnej rozdzielono w proporcjach 50/50 na przednią i tylną oś.

BMW i8
BMW i8
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i3
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW i8
  • BMW-i
[1/24] BMW i3
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)