BMW 2002

Model 2002 należy do serii 02 produkowanej przez niemiecki koncern BMW. Był sprzedawany w latach 70. XX w.

  • BMW 2002 Turbo to zdecydowanie najpopularniejsza odmiana modelu produkowanego przez niemiecki koncern
  • BMW 2002 Tii miało słabszy, bo 130-konny silnik niż wersja Turbo, pod maską której pracowało 170 KM
  • BMW 2002 Touring miało nadwozie typu hatchback, a nie sedan, jak reszta aut z rodziny 2002
[1/3] BMW 2002 Turbo to zdecydowanie najpopularniejsza odmiana modelu produkowanego przez niemiecki koncernŹródło zdjęć: © wheelsage.org/Aleksey

BMW 2002 to jeden z tych samochodów, na temat którego nie ma zbyt wielu ogólnych informacji. Powód jest jeden – istniały różne wersje BMW 2002, które mocno się od siebie różniły.

BMW 2002 Turbo

Zdecydowanie najpopularniejszą odmianą modelu BMW 2002 był wariant Turbo, który został po raz pierwszy zaprezentowany na pokazach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1973 r. Pod maską tego niewielkiego sedana pracował doskonały silnik o mocy 170 koni mechanicznych, który, co ważne, był wyposażony w turbosprężarkę. To o tyle istotne, że BMW 2002 Turbo stało się w ten sposób pierwszym autem seryjnym produkowanym w Europie, w którym użyto tego typu technologii. Co ciekawe gdyby nie rozwiązania zastosowane w modelu 2002 Turbo, niemiecka firma prawdopodobnie nigdy nie stworzyłaby BMW M3.

Mimo że BMW 2002 Turbo zostało dobrze przyjęte, to jego produkcja przypadła na nie najlepszy czas dla rynku motoryzacyjnego. Powód? W 1973 r. wybuchł kryzys związany z wydobyciem ropy naftowej, przez który powstały tylko 1672 sztuki BMW 2002 Turbo.

BMW 2002 Tii

Tii to kolejna wersja BMW 2002. Silnik BMW 2002 Tii nie zapewniał takich osiągów jak odmiana Turbo, gdyż pod maską auta pracowało nie 170, a 130 koni mechanicznych. Maksymalna prędkość, jaką można było osiągnąć jadąc tym samochodem, wynosiła 185 km/h.

BMW 2002 Touring

Istniało również BMW 2002 Touring. Ten pojazd od innych przedstawicieli modelu 2002 różnił się już samym typem nadwozia. Nie był to bowiem sedan niewielkich rozmiarów, lecz jeszcze bardziej niepozorny, 3-drzwiowy hatchback.