Używany Nissan 350Z - typowe awarie i problemy
Wiele osób chcąc kupić sportowe japońskie coupe lub roadstera nie wie na co się zdecydować. Rynek wręcz przesycony jest japońskimi autami do ostrzejszej jazdy. Jeśli jednak nie stać Was na ostatnią generację Hondy NSX, a Toyota Celica po prostu Wam nie wystarcza warto rozważyć zakup Nissana 350Z.
04.03.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:29
Ten wytwór japońskich inżynierów z Jokohamy zadebiutował w 2002 roku na amerykańskim rynku, Europejczycy mogli go zakupić już rok później. W 2004 roku do oferty dołączyła wersja z materiałowym dachem, czyli po prostu roadster. Po dwóch latach samochód przeszedł drobny facelifting, a moc wysokoobrotowego silnika DOHC podskoczyła od 280 do 300 KM.
Rok 2007 to kolejna modyfikacja silnika, który tym razem moc podkręcono do 313 KM, taki zasób koni mechanicznych pozwala najświeższej wersji Nissana 350Z połknąć pierwszą setkę w 5,7 sekundy, dzięki czemu uda nam się zawstydzić niejednego kierowcę Hondy S2000, która pierwszą setkę osiąga w nieco ponad 6, a dokładniej 6,2 sekundy.
Przez cały okres produkcji pod maską Nissana biło to samo 6-cylindrowe serce w układnie widlastym o pojemności 3,5-litra wykorzystywane również w autach z emblematem Infiniti. Napęd przekazywany jest oczywiście na koła tylne za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej bądź 5-stopniowego automatu. Samochód nie należy do przesadnie awaryjnych jednak bywa wrażliwy na ostre traktowanie, zwłaszcza na polskich drogach.
W zawieszeniu zbyt delikatne okazują się być wahacze. Ponadto drogowe szaleństwa użytkowników dość skutecznie skracają żywot sprzęgła, opon, a także klocków i tarcz hamulcowych. Niektóre egzemplarze miewają też problemy z rozbudowaną elektroniką.
Zawodny jest również osprzęt silnika, posłuszeństwa może tu najczęściej odmówić czujnik położenia wału korbowego czy przepływomierz. Użytkownicy Nissana skarżą się z kolei na zbyt szybko zużywające się synchronizatory drugiego, piątego i szóstego biegu przekładni ręcznej.
Dość poważną awarią jest gaśnięcie silnika zaraz po odpaleniu, a także przy dużych prędkościach podczas jazdy na biegu jałowym. Przyczyną takiego zachowania jednostki napędowej jest najczęściej zanieczyszczona przepustnica. Kierowcy narzekają również na nadmierne zużycie oleju przez silnik. Do drobnych niedomagań należy zaliczyć miedzy innymi defekt odbojów klapy bagażnika czy wyłączanie się głośników audio przy ostrym hamowaniu.
Ceny Nissana 350Z na rynku aut używanych zaczynają się od około 40 000 zł, dostępne są też auta sprowadzone z USA, jednak z powodu ich niejasnej przeszłości zalecamy wybierać auta kupione w kraju z udokumentowaną historia serwisową.