Audi zapowiada Q8 e-tron

Segment SUV-ów z nadwoziem w stylu coupé niebawem powiększy się o nowe Audi Q8. Już w dniach 9-10 stycznia koncept tego modelu zobaczymy w Detroit.

Obraz
Marcin Łobodziński

Audi podczas przyszłorocznych targów samochodowych w Detroit, zaprezentuje koncepcyjne Q8 e-tron, które będzie stanowiło punkt wyjścia do wersji produkcyjnej. Ta, na rynku zagości dopiero w 2019 roku, a nawet później, jeżeli firma podejmie decyzję o wersji wyłącznie elektrycznej. To oczywiście byłby bardzo odważny ruch.

Technicznie Q8 ma bazować na Q7, ale do czasu jego premiery najpewniej zajdą jeszcze jakieś zmiany. Już dwa opublikowane szkice świadczą o tym, że stylistyka przedniego pasa przejdzie gruntowną modernizację. Audi ma się stać bardziej agresywne, zadziorne, ostre. Technologia diodowa pozwala znacząco zmniejszyć reflektory, co oczywiście jest też zabiegiem stylistycznym. Główny projektant Marc Lichte proponuje także nową interpretację grilla singleframe.

Obraz

Linia boczna samochodu to oczywiście klasyka na poziomie Infiniti QX70 czy nowiutkiego jeszcze Maserati Levante. Tylna część jest łagodniej narysowana niż mocno podniesione kupry w BMW X6 czy też Mercedesie GLE Coupé, których rywalem ma być Audi Q8. Jednak w linii bocznej znów uwagę zwraca przedni pas, podkreślający moc tego modelu.

O mocy silnika lub silników teraz nie możemy nawet mówić w domysłach. Z pewnością koncept będzie elektryczny, na co wskazuje nazwa e-tron, jednak nie wiadomo co znajdzie się pod maską wersji produkcyjnej. Jest wielce prawdopodobne, że właśnie napęd elektryczny, którego intensywny rozwój Audi obiecuje już od dłuższego czasu. Pojawiły się nawet informacje o zasięgu na poziomie 500-600 km.

Przypominamy, że już w połowie 2015 roku Audi zaprezentowało e-tron quattro będące nie tylko SUV-em o sportowej stylistyce, ale także podobnym do pokazanego tu Q8. Miałoby mieć napęd elektryczny o mocy 435 KM, pozwalający przejechać 500 km. Samochód od podstaw ma być projektowany jako 100-procentowy elektryk. Zapowiadano, że wersja produkcyjna zadebiutuje na rynku w 2018 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟