Audi S6 i S6 Avant - polski cennik

W sierpniu zeszłego roku Audi opublikowało oficjalne informacje dotyczące S6, S7 Sportback oraz S8. W czerwcu tego roku w konfiguratorze na stronie niemieckiego producenta pojawiły się ceny S7 Sportback oraz S8. Teraz poznaliśmy także ceny S6 i S6 Avant.

Audi S6
Audi S6
Bartosz Pokrzywiński

12.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:55

W sierpniu zeszłego roku Audi opublikowało oficjalne informacje dotyczące S6, S7 Sportback oraz S8. W czerwcu tego roku w konfiguratorze na stronie niemieckiego producenta pojawiły się ceny S7 Sportback oraz S8. Teraz poznaliśmy także ceny S6 i S6 Avant.

Jak sama nazwa wskazuje, Audi z literką S to odmiany sportowe, a więc z dużo lepszymi osiągami od seryjnych wersji. Może i trudno w to uwierzyć, ale obecnie najszybszym A6 jest model napędzany jednostką 3,0 TDI o mocy 313 KM i 650 Nm momentu obrotowego.

Dzięki 8-biegowej przekładni Tiptronic i napędowi Quattro auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s oraz z łatwością osiąga prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h. Za A6 z nadwoziem typu sedan i tą jednostką napędową trzeba zapłacić od 263 000 zł w górę. W przypadku modelu Avant dopłata za większy bagażnik wynosi 9600 zł.

Audi S6
Audi S6

Skoro wiadomo, że Audi pracuje nad modelem RS6, to jasne jest, że S6 nie może być najmocniejszą wersją średniej wielkości limuzyny. Dlatego pod maską tego modelu pracuje jednostka V8 o pojemności 4,0 l TFSI, która dzięki pomocy dwóch turbosprężarek generuje moc 420 KM i 550 Nm momentu obrotowego.

To wystarcza, by sedan rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 4,8, a kombi w 4,9 s. Oba modele osiągają prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h, wyposażone są w nowocześniejszą od skrzyni Tiptronic przekładnię S Tronic oraz oczywiście napęd Quattro.

Za S6 z nadwoziem typu sedan trzeba w polskich salonach Audi zapłacić 364 000 zł. S6 Avant to już wydatek rzędu 375 100 zł, jak więc widać różnica pomiędzy ceną za sedana i kombi jest większa niż w przypadku "seryjnych" egzemplarzy A6.

Audi S6 Avant
Audi S6 Avant

Do wyboru są dwa standardowe kolory nadwozia - biały Ibis oraz czarny Brillant. Za metaliczne, których jest sześć i jeden perłowy trzeba dopłacić 5260 zł. Najładniej prezentuje się jednak niebieskie Estori, który jest oznaczony jako lakier kryształowy i kosztuje 8030 zł. Co ciekawe, Audi nie oferuje w palecie S6 Limousine widocznego na zdjęciach czerwonego koloru. Dziwne.

Warto dopłacić 8780 zł za specjalną pikowaną skórzaną tapicerkę Valcona z tłoczeniem S, która dostępna jest z fotelami sportowymi S. Szkoda, że może ona być tylko czarna lub srebrna.

Patrząc na listę standardowego wyposażenia można znaleźć m.in. ogrzewane dysze spryskiwaczy, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport z czterema modułami regulacji przez MMI, reflektory z diodami LED, 19-calowe obręcze S-design wciśnięte w opony 255/40, 4-strefową klimatyzację, elektrycznie regulowane ogrzewane fotele przednie z pamięcią fotela kierowcy, MMI radio Plus z zestawem 10 głośników czy złącze Bluetooth.

Audi S6
Audi S6

Pomimo tego, że na liście wyposażenia znajdują się reflektory z diodami LED, Audi nadal pokazuje je jako opcję - wymagają aż 9960 zł dopłaty. Asystent jazdy nocnej to już 11 060 zł, na szczęście kamera cofania dostępna jest za bardzo rozsądną kwotę 2500 zł.

20-calowe obręcze aluminiowe z oponami 255/35 to wydatek 7750 zł, wyglądają rewelacyjnie, jednak polskie drogi bardzo szybko zafundowałyby im sprawdzian wytrzymałości. 8070 zł trzeba dopłacić za aktywny tempomat, a za dodatkowe 360 zł Audi dorzuci jeszcze systemy side assist z pre sense front & rear. Wyświetlacz head-up kosztuje wprawdzie 7640 zł, jednak w aucie o sportowym zacięciu jest to coś niezastąpionego.

Audi S6 Avant
Audi S6 Avant

Nie spodziewałem się, ze już w Audi S6 dostępne będą hamulce ceramiczne. Jednak cena 45 630 zł moze odstraszyć nawet najbardziej wytrwałych miłośników sportowych emocji. System nawigacji MMI Navigation wymaga 9350 zł dopłaty, a kilka pozycji niżej znaleźć można audio od Bang & Olufsen za, bagatela, 33 180 zł. Jest to obłędnie drogi zestaw głośników, jednak gra naprawdę obłędnie dobrze.

Czy warto z kilkoma dodatkami wydać około 420-430 tys zł na Audi S6? Jeśli BMW M5 jest dla Ciebie zbyt sportowe i tylny napęd w nim, jak i w Mercedesie E63 AMG nie jest dla Ciebie atutem, to wybierz Audi, zaoszczędzisz sporo, a osiągi nie będą drastycznie gorsze.

  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6 Avant
  • Audi S6
[1/22] Audi S6
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)