Alfa Romeo skupi się na tylnonapędowych sedanach

Alfa Romeo ma w swojej historii wiele modeli, które wywoływały emocje. Dziś oferta tego włoskiego producenta tego nie odwzorowuje, gdyż aktualnie w salonie Alfy Romeo możemy podziwiać jedynie dwa przednionapędowe hatchbacki: MiTo i Giuliettę. Już niedługo ma się to zmienić.

Alfa Romeo Gloria (koncept)Alfa Romeo Gloria (koncept)
Arkadiusz Gabrysiak

Alfa Romeo ma w swojej historii wiele modeli, które wywoływały emocje. Dziś oferta tego włoskiego producenta tego nie odwzorowuje, gdyż aktualnie w salonie Alfy Romeo możemy podziwiać jedynie dwa przednionapędowe hatchbacki: MiTo i Giuliettę. Już niedługo ma się to zmienić.

W Internecie pojawiły się informacje, że szefostwo włoskiego producenta ma zamiar skupić się na bardziej emocjonujących modelach. Pierwszym krokiem jest rzecz jasna model 4C, który napędzany jest 240-konnym silnikiem o pojemności 1,75 l. Nie zapominajmy jednak, że samochód waży jedynie 895 kg, a pierwsze 100 km/h kierowca zobaczy na prędkościomierzu już po 4,5 sekundy.

Model 4C to samochód, który ma powstać jedynie w limitowanej liczbie egzemplarzy, a więc potrzebne jest coś jeszcze, żeby odmienić nieco wizerunek marki. Plany są następujące: w niedalekiej przyszłości z oferty Alfy Romeo mają zniknąć przednionapędowe hatchbacki, a w ich miejsce pojawią usportowione sedany z napędem na tylną lub na obie osie.

Pomóc Alfie w tym przedsięwzięciu ma Maserati. Włoscy inżynierowie obu ekip mają stworzyć nową płytę podłogową, która będzie bazą dla dwóch sedanów i potencjalnie dla dwóch nowych crossoverów. Rezultatem ma być pojawienie się w ofercie Alfy Romeo długo zapowiadanego modelu Giulia, który ma konkurować miedzy innymi z BMW serii 3, a pojawi się na rynku najprawdopodobniej w okolicach roku 2015. Rok później ma zadebiutować nieco większy model o nazwie Alfetta - ten model ma być konkurencją dla BMW serii 5.

Spekuluje się również, że pod maską nowych Alf mogą znaleźć się turbodoładowane silniki w układzie V6 z Maserati i 8-biegowe skrzynie biegów. Niestety jest jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek oficjalne informacje. Miejmy nadzieję, że Alfa Romeo niedługo zdradzi więcej szczegółów na temat swojej ofensywy modelowej.

[aktualizacja 23 lipca]

W Sieci pojawiły się kolejne informacje na temat nowej płyty podłogowej Alfy Romeo. Okazuje się, że płyta ta miałaby w przyszłości być także bazą dla nowych generacji Chryslera 300, Dodge'a Chargera i Challengera. Do końca roku Alfa Romeo powinna wydać oficjalne oświadczenie w tej sprawie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie