ADAC podsumowuje 2023 rok. Więcej awarii i wyjazdów do elektryków

Niemiecki automobilklub ADAC podsumował miniony rok w kwestii liczby interwencji wynikających z awarii samochodów. Akcji było więcej niż rok wcześniej. Szczególnie w przypadku aut elektrycznych.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | ADAC

21.03.2024 13:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 2023 roku pojazdy pomocy ADAC wyjechały do ponad 3,5 mln awarii. Średnio było to aż 9647 interwencji dziennie. W stosunku do 2022 roku ich liczba wzrosła o 3,4 proc.

Zdecydowana większość awarii, bo aż 44 proc., dotyczyła problemów z akumulatorem. Na drugim miejscu z wynikiem 22,8 proc. znalazł się układ sterowania silnikiem, dalej uplasował się rozrusznik i elementy układu elektrycznego.

W 2023 roku zauważalnie wzrosła liczba interwencji dotyczących pojazdów elektrycznych. Było ich aż 50 proc. więcej niż we wcześniejszym okresie. Nie oznacza to jednak, że elektryki psuły się ponadprzeciętnie często. Więcej interwencji wynika z dużego wzrostu popularności aut na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tylko w 2023 roku na niemieckim rynku zarejestrowano ich blisko 1,5 mln. Co ciekawe, w przypadku elektryków czy hybryd głównym problemem także był akumulator rozruchowy, którego nie należy mylić z akumulatorem trakcyjnym, odpowiadającym za zasilanie napędu.

Komentarze (0)