ADAC podsumowuje 2023 rok. Więcej awarii i wyjazdów do elektryków

Niemiecki automobilklub ADAC podsumował miniony rok w kwestii liczby interwencji wynikających z awarii samochodów. Akcji było więcej niż rok wcześniej. Szczególnie w przypadku aut elektrycznych.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | ADAC
SKOMENTUJ

W 2023 roku pojazdy pomocy ADAC wyjechały do ponad 3,5 mln awarii. Średnio było to aż 9647 interwencji dziennie. W stosunku do 2022 roku ich liczba wzrosła o 3,4 proc.

Zdecydowana większość awarii, bo aż 44 proc., dotyczyła problemów z akumulatorem. Na drugim miejscu z wynikiem 22,8 proc. znalazł się układ sterowania silnikiem, dalej uplasował się rozrusznik i elementy układu elektrycznego.

W 2023 roku zauważalnie wzrosła liczba interwencji dotyczących pojazdów elektrycznych. Było ich aż 50 proc. więcej niż we wcześniejszym okresie. Nie oznacza to jednak, że elektryki psuły się ponadprzeciętnie często. Więcej interwencji wynika z dużego wzrostu popularności aut na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Tylko w 2023 roku na niemieckim rynku zarejestrowano ich blisko 1,5 mln. Co ciekawe, w przypadku elektryków czy hybryd głównym problemem także był akumulator rozruchowy, którego nie należy mylić z akumulatorem trakcyjnym, odpowiadającym za zasilanie napędu.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"