Już od jakiegoś czasu pojawiają się doniesienia dotyczące mocniejszych odmian Toyoty GT86 oraz Subaru BRZ. Tym razem nie dotyczą one turbosprężarki ani kompresora, ale wolnossącej jednostki napędowej o pojemności 2,5 l.
Już od jakiegoś czasu pojawiają się doniesienia dotyczące mocniejszych odmian Toyoty GT86 oraz Subaru BRZ. Tym razem nie dotyczą one turbosprężarki ani kompresora, ale wolnossącej jednostki napędowej o pojemności 2,5 l.
Pewne jest, że prędzej czy później Toyota zaprezentuje wzmocnioną wersję modelu GT86. Nie wiadomo, czy na tym etapie Toyota i Subaru rozdzielą się czy nadal będzie to projekt wspólny. Wcześniej dyskutowano na temat zastosowania wspomagaczy w postaci turbosprężarek czy kompresora do jednostki o pojemności 2,0 l.
W ostatnim czasie jednak pojawiła się informacja pochodząca podobno ze sprawdzonych źródeł, która mówi, że Japończycy nie zamierzają sztucznie wzmacniać silnika, tylko chcą całkowicie go zmienić. Czterocylindrowy bokser o pojemności 2,0 l ma zostać zastąpiony jednostką o pojemności skokowej 2,5 l.
Z rozmowy z szefem inżynierów projektu GT86 wynika, że Toyota rozważała kilka możliwości, a jedna z nich ujrzy światło dzienne przy okazji stylistycznego odświeżenia auta w 2015 roku. Nowa jednostka napędowa, a najprawdopodobniej tę opcję wybrał japoński koncern, ma rozwijać nie 200, ale 260 KM.
Teoretycznie to lepsze rozwiązanie. Równy przyrost mocy i łatwiejsza kontrola wolnossącego silnika na tylną oś, a także pozostawienie tunerom większego pola do popisu. Jednak prawdę mówiąc, chyba wszyscy spodziewaliśmy się, że mocniejsza Toyota GT86 ujrzy światło dzienne szybciej.
Źródło: Carscoops