Test: SsangYong Korando LPG – sprawdź, ile zyskasz na gazie

O tym, że SsangYong wychodzi z dołka i przestaje być marką owianą tajemnicą, mówi się już od lat. Trzeba jednak przyznać, że ostatnimi czasy jego rozpoznawalność nieco wzrosła, a do tego ma parę asów w rękawie. Szczególnie ten samochód. To SsangYong Korando, który na rynku kusi nie tylko ceną, ale także tym, że wyposażony jest w seryjną instalację gazową.

Ssangyong Korando LPG – test wideo

W obecnych realiach niecałe 90 tys. zł za kompaktowego SUV-a z dużym bagażnikiem o pojemności 551 l to atrakcyjna propozycja. Dodatkowo u Koreańczyków za tę kwotę dostaniemy nie tylko 163-konny silnik, ale i już całkiem niezłe wyposażenie, zawierające m.in. kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację czy tempomat.

Na wstępnie trzeba wyjaśnić, że zestaw LPG oferowany przez koreańską markę nie jest fabrycznym. To instalacja opracowana przez EuropeGAS, która montowana jest w autoryzowanym serwisie SsangYonga. Co najważniejsze, jej dokupienie za 5,9 tys. zł nie wyłącza 5-letniej gwarancji. Butla została umieszczona w kole zapasowym pod podłogą bagażnika i ma 40 l użytecznej pojemności.

Łącząc to wszystko, czyli silnik 1.5 T-GDI, który generuje 163 KM i 280 Nm, do tego wagę samochodu 1500 kg i instalację LPG, która sprawi, że wizyta na stacji nie będzie generowała zgrzytu zębów, okazuje się, że SsangYong Korando jest idealną propozycją! Czy rzeczywiście tak jest? Zapraszam na test.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Superb po liftingu: z silnikiem benzynowym oszczędna jak diesel Test: Ford Ranger Raptor kontra Jeep Wrangler Rubicon – dwie różne definicje auta terenowego Jaki wpływ na zużycie paliwa mają tryby jazdy w dieslu Volkswagena z DSG? Nowe Audi A6 bez tajemnic: pierwsze wrażenia i zapowiedź testu wideo Fiat Doblò 2.0 MultiJet Lounge - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda: Tesla Model Y to brakujące ogniwo Muska. Skrzydła rozwija w podróży Test: BMW M240i - żelazna pięść w jedwabnej rękawicy Nowy Jeep Grand Cherokee SRT - test Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi: rywal Multivana z mocnym napędem Audi RS Q3 - test Mercedes-Benz C180 T Avantgarde - świadomy wybór [test autokult.pl] Test: Volkswagen Multivan 6.1 Highline - mógłby być moim jedynym samochodem

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy