Test: Porsche Cayman T – zapłać więcej, dostaniesz mniej

Porsche 718 Cayman w wersji T, to auto, które ma was zachwycić jakością prowadzenia, a nie potężną liczbą koni mechanicznych. Tradycyjnie, litera "T" w modelach Porsche pochodzi od słowa "Touring" i ma stanowić synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie.

Porsche 718 Cayman T – test wideo

Wszystko dzięki, chociażby redukcji masy. Przykładowo w standardzie w odmianie T nie otrzymujecie modułu PCM. Zamiast ekranu jest półka. Nie martwcie się jednak, bo jeśli dla was to przegięcie, możecie go zamówić bez żadnej dopłaty.

Oczywiście nie tylko redukcja masy wyróżnia odmianę T, ale także szereg rozwiązań technicznych, które mają sprawić, że 718 T będzie czuć się jak w domu przede wszystkim na zakrętach i wąskich drogach. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga 300 KM i kręci się do 7500 obr/min. Do tego generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr/min, a nieobciążony samochód waży 1350 kg z dostępną w standardzie manualną skrzynią biegów. Z automatyczną skrzynią PDK masa wzrasta do 1380 kg.

Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety "twardych" i "miękkich" poduszek przekładni. Rezultat? Przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy po nierównych drogach pozostaje bez zmian

Oczywiście to tylko wierzchołek góry lodowej. Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o tym samochodzie i jeśli ciekawi was, jak tym autem jeździ się na co dzień oraz ile w nim kosztują pewne absurdalne dodatki, to zapraszam na test wideo.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Nissan Qashqai e-Power - przepis na hybrydę, której jeszcze nie było Ford Mondeo vs Volkswagen Passat - porównanie katalogowe - test [cz.1] Dacia Duster 1,5 dCi: ja tu jestem, żeby pracować Test wideo: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens? Test nowego Mitsubishi Outlandera 2.0 4WD CVT po 100 zmianach Citroën C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine - test Mercedes-AMG GT R: jak zbliżyliśmy się do 100% możliwości nowego władcy torów wyścigowych Suzuki Swift Sport (2012) - mocniejszy, łagodniejszy [test autokult.pl] Lexus UX: dojrzały SUV w rozmiarze mini Ford Tourneo Custom 2,2 TDCi Titanium 300L - test Test Toyoty GR Supry: wyjaśniam, dlaczego nowa generacja udźwignęła legendę Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair!

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące