5 marek, których auta najlepiej trzymają wartość. Na nich stracisz najmniej

Każdy chciałby na kupnie i użytkowaniu samochodu stracić jak najmniej. Strata wartości jest pewna, jak podatki, ale w różnych autach ma ona różną formę. Co więcej, samochody niektórych marek szybciej "odbijają się" od dna i mogą nawet znów zacząć drożeć. I mowa tu nie tylko o sportowych modelach.

Często badając wartość rezydualną samochodów mówi się o okresie 3, 5 lub 7 lat. Tyle zazwyczaj wynosi przeciętny okres użytkowania auta przez pierwszego właściciela. Nie jest to reguła, a niektórzy kupują samochód na dłużej. Dlatego specjaliści z CarVertical postanowili bliżej przyjrzeć się utracie wartości aut w perspektywie długoterminowej.
Przeanalizowali oni 72 mln jednostek z Europy, USA i Australii, by określić utratę wartości poszczególnych marek, a także bezwzględną wartość rezydualną, czyli próg wieku, po którego przekroczeniu wartość auta już nie będzie spadać, a może nawet zacząć rosnąć. Należy tu wziąć poprawkę, że opracowane dane nie będą dotyczyły absolutnie każdego samochodu. Wszystko zależy od tego, w jakim jest stanie i jaki ma przebieg.
5 marek o najmniejszej utracie wartości w cyklu życiowym auta
- Porsche: -64,4 proc.
- Jeep: -84,4 proc.
- Mini: -85,5 proc.
- Land Rover: -86,3 proc.
- Jaguar: -86,7 proc.
Zobacz również: Jeep Gladiator - dlaczego jest wart 300 000 zł
5 marek o największej utracie wartości w cyklu życiowym auta
- Chrysler: -96,8 proc.
- Audi: -96,2 proc.
- Seat: -95,8 proc.
- Škoda: -95,0 proc.
- Infiniti: -94,7 proc.

Po ilu latach osiągana jest najmniejsza wartość?
Jak wspomniałem wcześniej, Carvertical sprawdził także bezwzględną wartość rezydualną, czyli po jakim czasie która marka osiąga najniższą wartość. Chociaż Porsche kosztuje najmniej już po 15 latach (największą wartość rezydualną trzyma 911), a Dacia — po 30 latach, klasa pojazdu nie zawsze ma na to wpływ. Przykładem może być np. Renault i BMW które osiągają najniższą wartość po odpowiednio 17 i 21 latach. A oto pełen ranking:
- Porsche — 15 lat
- Mini — 15 lat
- Hyundai — 15 lat
- Peugeot — 16 lat
- Opel — 16 lat
- Renault — 17 lat
- Fiat — 17 lat
- Jaguar — 18 lat
- Mitsubishi — 18 lat
- Mazda — 18 lat
- Alfa Romeo — 18 lat
- Land Rover — 19 lat
- Toyota — 19 lat
- Nissan — 19 lat
- Mercedes-Benz — 19 lat
- Dodge — 19 lat
- Ford — 20 lat
- Jeep — 21 lat
- Łada — 21 lat
- BMW — 21 lata
- Volkswagen — 22 lata
- Cadillac — 23 lata
- Honda — 23 lata
- Škoda — 23 lata
- Lexus -24 lata
- Audi — 24 lata
- SsangYong — 25 lat
- Chrysler — 25 lat
- Volvo — 26 lat
- Infiniti — 27 lat
- Subaru — 28 lat
- Seat — 29 lat
- Isuzu — 30 lat
- Suzuki — 30 lat
- Kia — 30 lat
- Dacia — 30 lat


Polecane przez autora:
- Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy
- American Cars Mania 2022 już w ten weekend. Wrocławski stadion wypełnią prawdziwe perełki
- Akcja policji 23 czerwca. Wiemy, gdzie spodziewać się kontroli
Ten artykuł ma 8 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze