Test: Aygo X - każdy może być mistrzem ecodrivingu

Aygo od dłuższego czasu jest najmniejszym samochodem oferowanym przez Toyotę (nie licząc modelu iQ, który był dostępny w latach 2008-2015). Ten kompaktowy mieszczuch rósł z generacji na generację i nie inaczej jest w przypadku jego najnowszego wcielenia o nazwie Aygo X, o którym opowiem w tym filmie.

Aygo X — test

Segment A ma w tej chwili troszkę pod górę. Ten rodzaj samochodów jest coraz mniej popularny, co sprawia, że wielu producentów rezygnuje z ich sprzedaży. Dlaczego, zatem Toyota wprowadza na rynek model z ginącego śmiercią naturalną segmentu? Odpowiedź kryje się w nazwie. "X" czytane jako cross, zdradza poniekąd ambicje modelu Aygo, który dumnie stał się crossoverem.

Co nie dziwi, samochód po raz kolejny urósł i to w każdym wymiarze. Jego konstrukcja oparta jest na platformie GA-B w architekturze TNGA, co sprawia, że prócz przeniesienia sprawdzonych technologii z innych modeli, można było zaprojektować wnętrze, które oferuje więcej miejsca dla kierowcy oraz większy bagażnik względem poprzednika.

Mimo że samochód w standardzie otrzymuje 17-calowe koła i może pochwalić się realnym prześwitem wynoszącym 17 cm, to jednak nie występuje z napędem na cztery koła, co mogłaby sugerować nazwa, niemniej do walki z wyższymi krawężnikami w mieście Aygo X nadaje się znakomicie.

Pod maską może znaleźć się 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra, który generuje moc 72 koni mechanicznych. Może być zestawiony ze skrzynią manualną lub automatyczną S-CVT. Aygo X nie jest demonem prędkości, aczkolwiek realne do osiągnięcia zużycie paliwa, bez większego wysiłku kierowcy, będzie zbliżone do wartości katalogowych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota Corolla Hybrid. Wielka zmiana w japońskim kompakcie Ford Mustang Bullitt: za sterami legendy z dzieciństwa Pierwszy kontakt: Honda Civic e:HEV - rośnie poważny rywal dla Corolli Test: Ford Puma ST-Line X - przemiana, która wyszła lepiej, niż mogłoby się wydawać Ford Focust ST Kombi (2012) - niebieska piguła [test autokult.pl] Suzuki Vitara po liftingu: koniec z silnikami wolnossącymi Pierwsza jazda BMW M3 (i M4 też). Nawet nerki nie przesłonią prawdy o tym aucie! Pierwsza jazda Volkswagenem e-Crafterem: elektryk stworzony z myślą o kurierach Range Rover Evoque drugiej generacji: być jak Victoria Beckham Test: Fiat Panda Cross 4x4 po liftingu - daleko mu do doskonałości, ale i tak go pokochasz Dacia Lodgy TCe 1,2 (115 KM) Prestige [test autokult.pl] 60 lat Renault 4. Jeżdżę samochodem z muzeum!

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto