Frankfurt 2019: Land Rover Defender to dla mnie najciekawsza premiera targów

Frankfurt 2019: Land Rover Defender to dla mnie najciekawsza premiera targów

Pierwsi klienci na to auto pojawili się kilka minut po konferencji
Pierwsi klienci na to auto pojawili się kilka minut po konferencji
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański
10.09.2019 22:18, aktualizacja: 22.03.2023 18:07

Może i salon samochodowy we Frankfurcie jest pokazem możliwości niemieckich marek. Może i cała motoryzacja zmierza w kierunku elektryfikacji. Ale to wokół nowego Land Rovera Defendera ustawiały się tłumy.

Kilka egzemplarzy na stoisku Jaguar Land Rover było obleganych przez długie godziny. Trudno się dziwić – to wielki powrót, wjazd legendy w zupełnie nową erę. Erę ekologicznych silników, aktualizacji pobieranych automatycznie, gdy auto "złapie" internet i braku manualnej przekładni.

Krótki Land Rover Defender
Krótki Land Rover Defender© fot. Mateusz Lubczański

Ale nie dajcie się zmylić – nowy Land Rover Defender ma ponad 29 centymetrów prześwitu, głębokość brodzenia to 90 cm. Kąt natarcia jest lepszy niż u konkurencji, za to zejścia – najlepszy na tle innych terenówek.

Jak każdy powrót na rynek, ten również jest trudny. Internetowi hejterzy na pewno stwierdzą, że "to nie to, co kiedyś." Ale ekipa z Land Rovera wiedziała, że auto musiało ewoluować, tak jak Mercedes Klasy G czy Jeep Wrangler.

We Frankfurcie nowy Defender był zaprezentowany jako krótki egzemplarz na stalowych kołach i z bazowym wyposażeniem. Był też samochód w brązowej barwie, z maską z włókna węglowego i na olbrzymich felgach. Tak, jakby wyjechał wprost od Kahn Design.

Tak, widać wkręty
Tak, widać wkręty© fot. Mateusz Lubczański

O takich klientach również pomyślano, bowiem topowa jednostka w Defenderze ma 6 cylindrów i aż 400 koni mechanicznych. Zapewnia sprint do setki w 6,4 sekundy. A to – podobno – jeszcze nie koniec. Mówi się, że coś ciekawego szykuje ekipa Special Vehicle Operations.

Uwielbiam fakt, że w pierwszym rzędzie zamontowano aż 3 miejsca. Podobają mi się wkręty widoczne w całym wnętrzu, które mają podkreślać roboczy charakter auta. Lubię to, że pozostano przy wariantach 90 i 110, co oznaczało w starszych egzemplarzach rozstaw osi w calach. Teraz to się trochę rozjechało. Nie szkodzi.

To auto już jest gotowe do niesienia pomocy
To auto już jest gotowe do niesienia pomocy© fot. Mateusz Lubczański

Defender ma trafić do 128 krajów na całym świecie. Nieoficjalnie mówi się, że w gamie znajdzie się jeszcze większa wersja ukryta pod kodem "130". A jak odebrane były egzemplarze stojące w centrum Frankfurtu? Cóż, po konferencji prasowej niektórzy widzowie już chcieli wpłacać zaliczki. Najwyraźniej Land Rover trafił w dziesiątkę.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)