McLaren w Polsce już oficjalnie. Byliśmy na otwarciu warszawskiego salonu

Działalność kultowej marki supersamochodów McLaren w Polsce jest już faktem. Uczestniczyliśmy w otwarciu pierwszego punktu sprzedaży brytyjskiej firmy w Warszawie, gdzie mogliśmy zapoznać się z jej planami oraz jedną z najgorętszych nowości modelowych: limitowanym 600LT.

Po sprowadzeniu nad Wisłę w ostatnich latach oficjalnych przedstawicielstw marek takich jak Ferrari, Lamborghini czy Aston Martin, w naszym kraju brakowało już tylko jednego przedstawiciela panteonu supersamochodów. W sierpniu debiutu na polskim rynku doczekał się jednak także McLaren, którego salon oficjalnie rusza na ulicy Ostrobramskiej 73 w Warszawie. Krajowym importerem tej ekskluzywnej brytyjskiej marki została Grupa Auto Fus, która na swoim koncie ma już udane wprowadzenie na nasz rynek takich producentów jak Rolls-Royce i Alpina, których salony i serwisy także znajdują się pod tym adresem.

Otwarcie salonu McLaren Warszawa (fot. Konrad Skura)

McLaren to brytyjska manufaktura supersamochodów założona w 1963 roku w Nowej Zelandii jako zespół wyścigowy przez kierowcę i konstruktora Bruce'a McLarena. Oprócz krótkiego epizodu wyprodukowania 106 egzemplarzy dziś bezcennego modelu F1 na początku lat 90., McLaren przez znakomitą większość swojej historii skupiał się na rywalizacji w Formule 1. Dział drogowych samochodów marki z prawdziwego zdarzenia rozpoczął swoją działalność dopiero w roku 2011 od modelu MP4–12C.

Na przestrzeni siedmiu lat gama marki rozrosła się w imponującym tempie, rozciągając się od segmentu superaut na co dzień (linia Sport Series) po najszybsze na świecie hiperauta (Ultimate Series). Przewiduje się, że w tym roku produkcja McLarena po raz pierwszy przekroczy cztery tysiące egzemplarzy, czym manufaktura z Woking wyprzedziłaby już Lamborghini i zbliżyła się do Aston Martina. Według informacji przekazanej nam przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, obecnie w Polsce zarejestrowanych jest jedenaście samochodów marki McLaren.

600LT to najnowszy model marki. Otwarcie warszawskiego salonu McLarena jest jedną z pierwszych okazji na świecie do zobaczenia go na własne oczy (fot. Konrad Skura)

Choć polski cennik marki oficjalnie podawany jest tylko zainteresowanym klientom, analizując ceny modeli w Wielkiej Brytanii i Niemczech w odniesieniu do konkurencji, można się spodziewać, że podstawowy model 570S będzie w Polsce wiązał się z wydatkiem co najmniej 1,1 mln zł, co czyni go niecałe 20 proc. droższym od dysponujących podobnymi parametrami Porsche 911 Turbo i Audi R8, za to bardzo zbliżonym cenowo do Ferrari Portofino, najtańszego modelu w gamie tego włoskiego konkurenta. Topowy model seryjny, 720-konny 720S, powinien zaczynać się od ceny przekraczającej półtora miliona złotych. W cenniku Ferrari bliżej byłoby mu więc do flagowego modelu 812 Superfast niż modelu uważanego za jego bezpośredniego konkurenta, czyli 488 GTB. Rozważając te ceny trzeba mieć na uwadze, jak mocno wzrosną jeszcze one po wybraniu dodatkowego wyposażenia oraz opcji indywidualizacji, na które decydują się praktycznie wszyscy nabywcy.

Nowe wyzwanie dla obydwu stron

Dla warszawskiego dealera prowadzącego także salony BMW i Mini reprezentowanie takiej firmy jak McLaren to całkiem nowe wyzwanie, inne od pracy z markami ze świata bawarskiego giganta premium. Jak opowiada w rozmowie z Autokultem Tomasz Fus, właściciel Grupy Auto Fus, "rozmowy z naszymi klientami i obserwacje rynkowe dowiodły, że nasze portfolio powinno zostać wzbogacone o markę supersportową. McLaren to logiczne uzupełnienie działań, które konsekwentnie prowadzimy już od wielu lat".

Otwarcie salonu McLaren Warszawa (fot. Konrad Skura)

Zobacz również: Mille Miglia 2019 - Prolog

Debiut w Polsce to ważny krok w rozwoju także dla samego McLarena, twierdzi Sebastian Schulte, Marketing Manager na Europę Północną McLaren Automotive. W rozmowie z Autokultem zauważa on, że "obecność w Polsce wpisuje się w strategię ekspansji McLarena na nowe rynki. Polska jest nadal jednym z nielicznych krajów w tej części Europy, na których już działamy. McLaren posiada już salony w Skandynawii, Niemczech i Szwajcarii, w zeszłym miesiącu otworzyliśmy także swój punkt w Rydze, ale warszawski salon pozostaje jednym z kluczowych przedstawicielstw marki w tej części Europy".

McLaren 600LT w salonie McLaren Warszawa (fot. Konrad Skura)

Schulte pytany o potencjał w naszym kraju odpowiada: "Polski rynek jest dla nas bardzo ciekawy. Nasi konkurenci posiadają już tutaj silną pozycję, więc z zainteresowaniem będę obserwował rozwój pozycji McLarena. Choć w tym roku sezon już się kończy, chcemy, by do polskich klientów trafiło już parę pierwszych samochodów. W przyszłym roku ta liczba będzie zdecydowanie wyższa".

Co takiego mają w sobie samochody McLarena, czego nie mają dzieła konkurencyjnych stajni? Schulte odpowiada: "Celujemy w klientów, którym naprawdę zależy na tym, jak samochód sportowy się prowadzi, jaki ma stosunek mocy do wagi, jaka inżynieria jest w nim zawarta”.

Jak będzie wyglądała działalność McLarena na polskim rynku? Przedstawiciel marki zdradza: "McLaren dalej jest względnie nową marką na rynku, więc musimy pracować nad jej rozpoznawalnością i uzmysłowienia, co stoi za tą nazwą, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Dlatego też salon McLaren Warszawa już teraz, podczas naszej rozmowy, dysponuje pierwszymi egzemplarzami demonstracyjnymi, dostępnymi do jazd przez klientów, a w przyszłym roku zaprezentuje się na Poznań Motor Show".

Zespół McLaren Warszawa i McLaren Automotive North Europe (fot. Konrad Skura)
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu Ślady po narkotykach długo utrzymują się we krwi. Samochodem nie pojedziesz nawet przez dwa tygodnie 65 złotych za OC na miesiąc. Nie tylko komisy mogą korzystać z taniego ubezpieczenia W poszukiwaniu doskonałości - najnowsze Q8 wynika z długiej tradycji innowacji inżynieryjnych Audi Ford Mustang w najszybszym wydaniu. Cobra Jet ma 50 lat Fiat Tipo taniej o 10 tys. zł, Alfa Romeo Giulia o 64 tys. zł! Takie rabaty jeszcze tylko przez tydzień Więcej dynamiki i więcej tylnego napędu. Polestar zmienia charakter Volvo Śledztwo w sprawie prywatyzacji Tesli. Elon Musk w coraz większych tarapatach Ostrzejsze przepisy w Niemczech. Za używanie CB radia będzie grozić mandat Dla fanów aut elektrycznych idą dobre czasy. Nowe modele będą tańsze i lepsze Szwajcaria zakazuje diesli Porsche i Mercedesa. Powodem jest nadmierna emisja spalin Porsche wróci do rajdów? Cayman GT4 Clubsport Rallye Concept daje do myślenia Niemiecka straż gotowa na pożary lasów. W razie czego mają świetny sprzęt Nowe BMW Serii 3 na Nurburgringu. Ostatnie szlify pozwolą stworzyć arcydzieło Toyota chce powrotu Mitsubishi i Subaru do rajdów. Cztery zespoły to za mało Michael Schumacher przewieziony na Majorkę. Wciąż brak dobrych wieści na temat jego zdrowia Rolls-Royce prezentuje limitowaną edycję modelu Ghost. Powstanie tylko 35 sztuk Nowe BMW Z4 w całej okazałości. Wyciekły pierwsze zdjęcia Mercedes-AMG E63 S G-Power - 800 KM w rodzinnym kombi Dni Alfy Romeo MiTo są policzone. Auto zniknie z rynku na początku przyszłego roku Włoskie wiadukty na A1 do rozbiórki. Są już na etapie prac wykończeniowych Sporo emocji po informacji o proteście kierowców ciężarówek. Ostre wypowiedzi z obu stron Imponująca Tatra Tigon poradzi sobie wszędzie. Gdzie nie wjedzie, tam staranuje

Popularne w tym tygodniu:

Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz Mopar zrobił siedmiolitrowy silnik o mocy 1000 KM. Wyprzedał się w dwa dni Łapał wyciekający olej do brytfanny. Ciekawa kontrola Inspekcji Transportu Drogowego Kary za "kręcenie" liczników od 25 maja. Pozostałe przepisy wejdą w życie później Prowadził pod wpływem alkoholu. Stracił wszystkie kategorie prawa jazdy Kierowcy skarżą się na ubezpieczycieli. Najnowszy ranking Polski Triggo wyjeżdża na ulice. W 2020 r. ma trafić do produkcji Nie żyje Niki Lauda. Miał 70 lat Kierowcy bez uprawnień przyjechali na komendę. Chcieli odebrać auto CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Od 25 maja kary za cofanie licznika. Nowe prawo nie wszystkich odstrasza Policyjna akcja "SMOG". Na celowniku auta z silnikiem Diesla